نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تشکیل هیئت جوانان در مساجد باعث از بین رفع مشکلات مختلف اجتماعی می شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع نمازگزاران مسجد سیاوشون محله سنگ سیاه شیراز، با تاکید بر اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایران در حال تلاش علیه ما هستند، اظهار کرد: آنها نه تنها در راه پیشرفت کشورشان در تلاشند بلکه برنامه‌هایی علیه ما دنبال می‌کنند .

وی با بیان اینکه جوانان ما باید کار و تلاش داشته باشند، افزود: جوان ما باید کار و فعالیت‌های دینی و انقلابی و اجتماعی داشته باشد .

امام جمعه شیراز با ارائه این پیشنهاد که در هر مسجدی یک هیئت از جوان‌ها تشکیل شود، خاطرنشان کرد: برپایی اردو، جلسات ادعیه، جلسات تفسیر و سخنرانی و قرائت قرآن به ویژه در ماه‌های محرم، صفر و ماه رمضان در دستور کار این هیئت‌ها قرار گیرد .

نماینده ولی فقیه در استان فارس به زندگانی سراسر نور حضرت علی (ع) اشاره و با بیان اینکه آن حضرت بهترین الگو برای تمامی جوانان ما است، تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در ایام جوانی علاوه بر شرکت در جبهه و نبردهای مختلف در امور مختلف مانند تشریح مسائل دینی برای مردم، باغداری، تعمیر ساختمان و غیره در منزل نیز به حضرت زهرا (ع) کمک می‌کردند .

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه برنامه زندگی بیشتر جوانان امروز ما مشکلاتی دارد که نیازمند اصلاح است، بیان کرد: اگر این هیئت‌ها تشکیل شود می‌تواند با برنامه‌های متناسب با روحیات جوانان آنها را به کار و تلاش ترغیب کند و اگر چنین هیئت‌هایی فعال شود می‌تواند تمام نابسامانی‌های اخلاقی یک محله را از بین ببرد .

وی عنوان کرد: در مقابل این دنیایی که امروز این چنین دارد تلاش می‌کند ما اگر تلاش نکنیم عقب افتاده‌ایم و وامانده‌ایم و دیگران بر ما مسلط خواهند شد .

امام جمعه شیراز به سخن امام خمینی (ره) درباره مساجد مبنی بر اینکه «مساجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید». اشاره کرد و گفت: امام راحل در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی به این نکته عنایت داشته‌اند که پیوند جوانان و مردم با مساجد پیوندی استوار و محکم باشد و بیش از گذشته جوانان با مسجد در ارتباط باشند .

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه شان و منزلت مساجد باید حفظ شود، اظهار کرد: بهترین راه حفظ شان و کرامت مساجد، استفاده از این اماکن مقدس در تمامی ابعاد اجتماعی، مذهبی و فرهنگی است تا مساجد در پیشگاه حضرت حق از بندگان خدا شاکی نباشند که چرا بهره‌برداری مناسب و لازم از آنها نشده است .

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه براساس روایات فراوانی که موجود است هر جا مسجدی بوده آنجا خون شهیدی ریخته شده، تصریح کرد: یکی از قداست‌های مسجد این است که محل ریخته شدن خون شهید است و باید قداست مساجد حفظ و حراست شود .

وی همچنین بر لزوم حفظ قداست مساجدی که دارای سابقه طولانی هستند تاکید کرد و افزود: چنین مساجدی از سالیان گذشته محل تردد فرشتگان و بندگان مومن و صالح خدا و محل یاد خدا و نام پروردگار عالم بوده است .

امام جمعه شیراز دلیل حضور در جمع نمازگزاران مسجد سیاوشون را سنت حسنه‌ سرکشی به مساجد در ماه مبارک رمضان به ویژه مساجدی که در مناطق کمتر برخوردار و یا حاشیه شیراز قرار دارند عنوان کرد و گفت: علاوه بر اقامه نماز در این مساجد، فرصتی برای دیدار با مردم محلات و اهالی مسجد و شنیدن مشکلات آنها فراهم و در صورت امکان به خواسته‌ها و مسائل مردم رسیدگی می‌شود.