عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای اصفهان گفت: پس از بازشماری آرای شهر چادگان مشخص شد تعداد آرای نفر ششم بیشتر بوده و به این ترتیب وی به نفر پنجم ارتقا پیدا کرد و رتبه سایر افراد تغییری نکرد.

به گزارش مرور نیوز، اکبر ترکی با اشاره به موضوع تغییر نتیجه انتخابات در شورای اسلامی شهر چادگان اظهار کرد: پس از پایان شمارش آرا و اعلام نتایج، نفر ششم انتخابات شورای اسلامی شهر چادگان نسبت به نتایج اعلام‌شده اعتراض داشت و خواستار بازشماری آرا در برخی صندوق‌ها بود.

وی با بیان اینکه این اعتراض ابتدا به هیأت‌های اجرایی و نظارت شهرستان و سپس به هیأت‌ نظارت استان رسید، افزود: پس از بررسی این اعتراض مقرر شد که صندوق‌های برخی حوزه‌ها با حضور نمایندگان هیأت‌های استان بازشماری شود.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان اظهار داشت: پس از بازشماری آرا مشخص شد که تعداد آرای نفر ششم بیشتر بوده است و بدین ترتیب وی به جایگاه پنجم ارتقا پیدا کرد؛ البته فقط مکان نفر پنجم و ششم تغییر یافت و رتبه سایر افراد دست‌خوش تغییر نشد.

ترکی در پاسخ به این سؤال که آیا تقلبی در فرآیند انتخابات اتفاق افتاده است، اظهار داشت: اینکه این تخلف به‌صورت عمدی بود یا سهوی و اینکه تقلبی رخ‌ داده است، مشخص نیست و گزارش مشخصی در این زمینه به ما نرسیده است.

وی افزود: این موضوع در هیأت نظارت استان پیگیری خواهد شد و اگر گزارشی در زمینه تخلف عمدی به دست ما برسد، با متخلفان برخورد جدی خواهد شد؛ ولی تاکنون هیچ‌گونه گزارشی به دست ما نرسیده است.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان تصریح کرد: آنچه در این میان مشخص شد حفاظت از رأی واقعی مردم و پیگیری جهت جلوگیری از ضایع شدن حقوق شهروندان و همچنین کاندیداهای شورای شهر و روستا بود و باعث می‌شود اطمینانی برای مردم حاصل شود که هیچ‌گونه حقی از کسی تضییع نخواهد شد.

نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: مجریان انتخابات باید نهایت دقت خود را در زمینه برگزاری فرآیند انتخابات و همچنین شمارش آرا داشته باشند و نباید هیچ‌گونه حقی از کسی ضایع شود.

بعد از بازشماری آرای شورای اسلامی شهر چادگان و تغییر در نفر پنجم و ششم، مرتضی میلائی‌نژاد، هدایت نظری، غلامرضا لطفی، محمد عرب و ایرج نجاری به عنوان اعضای اصلی و روح‌الله شاهمرادی و جهانبخش قاسمی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.