رئیس اداره سوادآموزی اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: آمار بیسوادان این شهرستان از سال 90 تاکنون با شناسایی بیسوادان و تحت تعلیم قرار دادن این افراد از پنج هزار و 800 نفر به 466 نفر کاهش یافت.

به گزارش مرور نیوز، احمد حسنی افزود: هر سال با شناسایی تعدادی از افراد بیسواد سعی در ریشه کن سازی بیسوادی در رفسنجان شده است.
وی با اشاره به اینکه سهمیه باسواد کردن افراد بی سواد طی سال جاری در رفسنجان 150 نفر است اظهار کرد: با کمک دهیاران، ثبت احوال، معاونت بهداشتی و دیگر نهادها در تلاشیم تا این افراد شناسایی شوند.
حسنی تصریح کرد: 466 بی سواد شهرستان رفسنجان طی دو سال آینده باسواد خواهند شد و امید می رود که 2 سال آینده جشن بی سوادی را در این شهرستان برگزار کنیم.
وی در تشریح طرح های مختلف سوادآموزی بیان کرد: در این طرح با در اختیار گذاشتن لوازم التحریر به صورت رایگان به فرد بی سواد از افراد باسواد درخواست می شود به عنوان پشتیبان افراد بی سواد را تعلیم دهند.
وی ادامه داد: در پایان این طرح که معمولا سه تا چهار ماه است مبلغی به فرد سوادآموز پرداخت می شود.
حسنی ادامه داد: افراد باسواد در طرح سوادآموزی فرد به فرد می توانند در حسینیه، مسجد و یا مکانی عمومی و ساکت به افراد بی سواد به طور فرد به فرد آموزش دهند.
وی گفت: 50 سوادآموز در طرح آموزش فرد به فرد در رفسنجان نام نویسی کرده اند.
حسنی با بیان اینکه 2 دوره سوادآموزی وجود دارد گفت: دوره سواد آموزی اول تا سوم ابتدایی است و با آموزش 400 ساعت، مدرک سوادآموزی به سوادآموزان اعطا می شود.
وی طرح دوم را دوره انتقال عنوان و خاطرنشان کرد: در این دوره مدرک ششم ابتدایی به سواد آموز اعطا می شود.