عملیات اجرایی پروژه پیاده راه و بازسازی میدان ارگ کرمان با حضور استاندار کرمان کلید خورد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رزم حسینی پنجشنبه شب در حاشیه افتتاح محور گلبازخان و آغاز عملیات پیاده راه سازی میدان ارگ کرمان اظهار داشت: یکی از سیاست های که از بدو فعالیت دولت تدبیر و امید در کرمان صورت گرفته بازسازی و مرمت بافت تاریخی و کهن شهر کرمان است که محل خوبی برای گردشگران ایرانی و خارجی شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه محور گردشگری میدان ارگ، بازار و میدان مشتاقیه تعریف شده است، عنوان کرد: بازسازی بازار تاریخی کرمان باعث شده تحولی در اینجا ایجاد شده و مشتریان تغییر پیدا کرده و حجم گردشگران خارجی بیشتر شده است و در نتیجه اشتغالزایی افزایش می یابد.

رزم حسینی گفت: با کارهای صورت گرفته در محورهای گردشگری شهر کرمان امیدواریم تا پایان سال جاری کار این محورها به طور کامل به اتمام برسد.

استاندار کرمان تصریح کرد: برای افتتاح خیابان گلباز خان همه مدیران دستگاه های دولتی همت کرده اند و این محور به خیابان شریعتی امتداد پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه میدان ارگ کرمان یک میدان تاریخی و وصل به بازار تاریخی کرمان است، بیان داشت: بر اساس طرحی که مشاور برای میدان ارگ تهیه کرده تبدیل به پیاده راه خواهد شد و ظرف چند هفته آینده عملیلت اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: کاروانسرای وکیل کرمان توسط بخش خصوصی بازسازی و تبدیل به هتل چهار ستاره خواهد شد که مسافران داخلی و خارجی در آن اقامت خواهند داشت.

رزم حسینی با اشاره به اینکه دولت زیر ساخت های لازم پروژه های احیاء و مرمت را فراهم می کند، گفت: بعد از آماده سازی زیر ساخت توسط دولت بخش خصوصی کار مرمت آثار تاریخی را بر عهده می گیرد.

وی عنوان کرد: حمام ظهیرالدوله توسط بخش خصوصی بازسازی و تبدیل به موزه جوهرات کرمان خواهد شد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه سال آینده با اتمام این پروژه ها در شهر کرمان تحول بزرگی خواهیم داشت، افزود: به دنبال توسعه و توازن در سراسر استان کرمان هستیم.

استاندار کرمان بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در سال جاری مترو کرمان را کلید بزنیم.

استاندار کرمان به همراه جمعی از مسئولان استانی از برخی از پروژه های عمرانی شهر کرمان بازدید کرد.

استاندار کرمان مهر گلباز خان شهر کرمان را به صورت رسمی افتتاح کرد و عملیات اجرایی پروژه پیاده راه و بازسازی میدان ارگ کرمان آغاز شد.

وی به همراه دیگر مسئولین استانی از از روند احیاء و بازسازی حمام تاریخی ظهیر الدوله، احیاء کاروانسرای گنجعلیخان و بازار صنایع دستی، بازار کرمان و مسجد وکیل بازدید کرد.