به همت اعضای یکی از گروه های زیست محیطی، بیش از 500 کیلوگرم پسماند در حاشیه روستای گردشگری سندیان شهرستان رضوانشهر جمع آوری شد.

به گزارش مرور نیوز میلاد پورسعادت مسئول این گروه زیست محیطی اظهار داشت: انجمن های زیست محیطی می توانند با برنامه ریزی و هماهنگی با ارگان های مربوطه از جمله واحد خدمات شهرداری ها، دهیاری ها، اداره حفاظت محیط زیست و واحد بهداشت محیط آگاه سازی عمومی در حفظ محیط زیست را نهادینه کنند.
وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که حوزه محیط زیست را رنج می دهد، آلودگی چشم اندازهای زیبا و طبیعی بویژه مراکز توقف مسافران و مناطق گردشگری است.
این دوستدار طبیعت گفت: با توجه به نبود زیرساخت مناسب در این مناطق برای مدیریت پسماند و کمرنگ بودن فرهنگ زیست محیطی در برخی از افراد، شاهد انباشت زباله در این مناطق هستیم.
پورسعادت افزود: در این راستا اقدام های نمادین مانند پاکسازی معابر، میادین، ورودی شهرها و عرصه های مورد استفاده گردشگران و مسافران محلی می تواند در آگاه سازی مردم موثر باشد.
وی با بیان اینکه زباله چیزی نیست که به یک شهر و محله مربوط باشد، گفت: زباله کمتر، موجب طبیعت زیباتر، آرامش بهتر، هزینه کمتر و سلامتی بیشتر است و خوب تک تک افراد این امر را از خانواده خود آغاز کنند تا به عنوان یک سنت و رسم ماندگار در جامعه نهادینه و ثبت شود.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.