هشتمین سفر کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه در ماه مبارک رمضان به روستای چیر از توابع بخش مرکزی این شهرستان در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد رسید و با توزیع سبد غذایی و درمان رایگان مرهمی برای دردهای زیاد مردم این روستا شد.

به گزارش مرور نیوز، روستای چیر از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه با ۱۷۰ خانوار و جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ نفر در ۱۶ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه در جنوب این استان با 365 روستا دارای چهار بخش، چهار شهر و 10 دهستان است.
جمعیت هلال احمر کهگیلویه در دولت یازدهم خدمات عام‌المنفعه زیادی در سطح این شهرستان ارائه داده است.
جمعیت هلال احمر کهگیلویه با اجرای کاروان‌های سلامت در نقاط محروم و دور افتاده شهرستان با همکاری رسانه‌ها حلقه واسط بین خیران و مردم فقیر بوده است.
جمعیت هلال احمر در این کاروان‌ها با توجه به نقش مهم رسانه ها در اطلاع رسانی از آنها علاوه بر پوشش خدمات جمعیت برای بیان مشکلات مردم روستاها به مسئولان استفاده می‌کند.
بعد از این کاروان‌ها و انتشار مشکلات مردم در رسانه‌های کشوری خیران زیادی برای تأمین نیازهای نقدی و غیر نقدی مناطق محروم اقدام کردند.

گزارش از یک روستا سبب کمک 270 میلیون ریالی نیکوکاران شد
پس از انتشار گزارش‌های خبری از مناطق محروم آجم و رو دسمه دیشموک در شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد نیکوکاران 270 میلیون ریال به این مناطق کمک کردند.
انتشار مشکلات مردم در رسانه‌های کشوری و سایت‌های محلی و استقبال پرشور مسئولان و خیران در برطرف کردن مشکلات مردم، مشوقی دیگر برای اجرای کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر نیز است.
جمعیت هلال احمر کهگیلویه با استفاده از ظرفیت خیران و کمک‌های نوع دوستانه مردم شهرستان با جمع آوری سبدهای غذایی و تهیه داور کاروان‌های سلامت را در مناطق محروم اجرا می‌کند.
این کاروان‌ها با حمایت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، فرماندار کهگیلویه، امام جمعه و کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان در تأمین داروها اجرا می‌شود.
هشتمین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه با همکاری فرماندار در روستای چیر از توابع بخش مرکزی شهرستان اجرا شد.
تعدادی از خبرنگاران و داوطلبان جمعیت در این کاروان حضور داشتند.
جمعیت هلال احمر با تهیه بسته مواد غذایی و داروی رایگان راهی سفر 16 کیلومتری به روستای چیر شد.

وجود بیماران روانی در روستای چیر
آنچه بیش از همه در این روستا جالب توجه بود گفت وگوی بیشتر مردم در رابطه با وجود بیماران روانی زیاد در این روستا بوده است.
مسئول خانه بهداشت روستای چیر در این رابطه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این روستا تعداد زیادی از افراد خانوارها مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی هستند.
علی آروند نسب گفت: با پیگیری‌های انجام شده علت بیماری‌های روحی و روانی ناشناخته مانده است.
وی عنوان کرد: بیش از 70 درصد از جمعیت کودکان و زنان روستای 700 نفری چیر نیز از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

نیاز اساسی مردم ارتقای سطح بهداشتی
دهیار روستای چیر نیز گفت: نیاز است مسئولان مانند جمعیت هلال احمر با اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی نسبت به ارتقای سطح بهداشتی روستاها همکاری کنند.
غضنفر شفاعت با اشاره به اینکه مردم در احداث چاه فاضلاب و جمع آوری زباله‌ها همکاری نمی‌کنند، گفت: فاضلاب رها شده در سطح معابر روستا سلامتی مردم را تهدید می‌کند.
وی کمبود امکانات رفاهی در روستاهای بخش مرکزی را یکی از مشکلات اصلی این روستاها ذکر کرد و افزود: با توجه به تأمین اعتبار چمن مصنوعی نیاز است مسئولان ذی‌ربط نسبت به راه اندازی آن اقدام کنند.
شفاعت با اشاره به اینکه تاکنون افراد زیادی آموزش‌های لازم در زمینه زنبورداری، گاوداری و دامپروری را سپری کرده اند، گفت: نیاز است با ارائه تسهیلات از سوی متولیان نسبت به اشتغال آنها همکاری کنند.
وی کمبود آب آشامیدنی سالم، بالا بودن کرایه ماشین، اختلال در خطوط شبکه‌های تلفن همراه و صدا و سیما و ساماندهی رودخانه‌های فصلی برای کاهش بلایای طبیعی را از دیگر مشکلات روستای چیر ذکر کرد.

خدمات هلال احمر در 15 روستای محروم کهگیلویه
رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه با اشاره به اجرای هشتمین طرح کاروان سلامت جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون در این کاروان‌ها به 15 روستای محروم و دور افتاده خدماتی از جمله توزیع سبد غذایی و داروی رایگان ارائه شده است.
سید عادل رهبریان اظهار داشت: 50 بسته مواد غذایی به ارزش 10 میلیون ریال در کاروان سلامت روستای چیر توزیع و 250 نفر نیز ویزیت رایگان شدند.
وی بیان کرد: منازل مسکونی روستاهایی در این سفر‌ نیز که در حوادث دچار خسارت شده‌اند با بررسی کارشناسان و تشکیل پرونده کمک‌های بهتری به صاحبان آنها ارائه خواهد شد.
رهبریان افزود: طرح کاروان سلامت یک طرح ابتکاری در راستای خدمات انسان دوستانه جمعیت به مردم محروم در یک سال گذشته در سطح شهرستان اجرا شد.
وی با اشاره به حضور اصحاب رسانه در اجرای طرح کاروان سلامت عنوان کرد: خبرنگاران به‌عنوان زبان گویای مردم و مسئولان با انتشار گزارش‌های تأثیرگذار خیران را تشویق به تأمین نیازهای مردم کرده‌اند.
وی اظهار کرد: در صورت همکاری خیران و مردم نوع‌دوست این طرح‌ها برای محرومیت زدایی در دیگر مناطق شهرستان با اولویت بندی نیز اجرا خواهد شد.