رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه از تایید انتخابات شوراهای تمام شهرها و روستاهای استان توسط این هیات خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حسن سلیمانی در نشست خبری اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پس از اعلام نتایج انتخابات شوراها، اعتراضاتی وجود داشت که در برخی شهرها تعدادی از صندوق ها و در برخی دیگر کل صندوق ها بازشماری شد.

وی با اشاره به بازشماری تمام صندوق های اخذ رای شورای شهر کرمانشاه، گفت: اگر چه ادعاها و اعتراضاتی به مرحله اخذ رای نیز وجود داشت، اما سند محکمی در این خصوص ارائه نشد و بیشتر اعتراض ها به نحوه قرائت آراء مربوط بود که با بازشماری آراء تغییراتی ایجاد شد و یکی از اعضای اصلی به جمع اعضای علی البدل راه یافت، همچنین بین اعضای اصلی نیز جابجایی هایی صورت گرفت.

سلیمانی افزود: آنچه ما بدست آوردیم این بود که بعلت همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و خستگی ناشی از آن، تعدادی از آراء کاندیداها یا خوانده نشده و یا بد خوانده شده که نوعی سهل انگاری و بی دقتی است.


وی ادامه داد: ما در هیات عالی نظارت استان به عمل مجرمانه نرسیدیم، بلکه به این رسیدیم که تخلف و سهل انگاری در مرحلح خواندن آرا صورت گرفته است.

وی همچنین عنوان کرد که در مرحله اخذ رای انتخابات شورای شهر کرمانشاه فسادی وجود نداشته است.

سلیمانی در خصوص سفر افرادی از هیات مرکزی نظارت به استان، گفت: به این موضوع اعتراض کردیم، زیرا مهلت رسیدگی ما هنوز تمام نشده بود، با این حال با آنها همکاری صورت گرفت.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه با اعلام تایید انتخابات شورای شهر کرمانشاه و دیگر شهرها و روستاهای استان توسط این هیات، گفت: در این مرحله افراد معترض می توانند به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها شکایت کنند.

احمد صفری دیگر عضورهیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه نیز گفت: بدون هیچ جانبداری از کاندیدایی به رسالت خود عمل کردیم و ملاک ما عمل به مر قانون بود و وامدار هیچ فردی نیز نبوده و نیستیم.

وی افزود: پس از اعتراض کاندیداها به نتیجه انتخابات، در بازشماری صندوق ها با تصمیم فرماندار کرمانشاه تنها آرای 50 نفر اول شمارش شد که معتقدم بهتر بود آرای همه کاندیداها مورد شمارش قرار می گرفت.

صفری همچنین در خصوص برخی شنیده ها مبنی بر احتمال ابطال انتخابات شورای شهر کرمانشاه، گفت: هیچ مستندی به دست ما نرسید که تصمیم به ابطال انتخابات بگیریم.

داریوش رستم آبادی دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان نیز آرای اعضای اصلی شورای شهر کرمانشاه را پس از بازشماری و تاییید هیات عالی نظارت استان به این شرح اعلام کرد: ابراهیم مرادی 41 هزار 339 رای، کامران ملکی 40 هزار و 789 رای، رسول آزادی 38 هزار و 307 رای، سیدپیمان موسوی 30 هزار و 800 رای، سید حجت الله موسوی اجاق 29 هزار و 332 رای، طیب حیدری 26 هزار و 893 رای، سالار احمد زاده 25 هزار و 255 رای، سید احسان احسانی 24 هزار و 949 رای، مازیار رضایی 23 هزار و 390 رای، غلامرضا امیری 22 هزار و 858 رای و سید میثم موسوی اجاق 22 هزار و 147 رای.

وی اعضای علی البدل شورای شهر کرمانشاه را نیز به ترتیب حسن رحمانی، ماشاالله حسینی، اردشیر زارعی، الهام اکبری، علی اسلام پناه، احسان حیدریان و جبار گوهری معرفی کرد.