رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران درحوزه بیمه سلامت اتباع خارجی، رعایت حقوق اجتماعی و حق تحصیل پناهندگان ساکن، در هیچ جای دنیا در این سطح ارائه نمی شود.

به گزارش مرور نیوز از استانداری گلستان 'مولوگتا زودای مامو' روز یکشنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در گرگان افزود: کشور ایران سالیان درازی است که سخاوتمندانه از اتباع و پناهندگان خارجی نگهداری می کند و به آنها خدماتی ارائه می دهد، که در دنیا بی نظیر است.
وی عنوان کرد: سال گذشته در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک تصمیم گرفته شد کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی ایران که سالیان متمادی به اتباع خارجی و پناهندگان خدمات ارائه می دهند، از حمایت های دفاتر سازمان ملل برخوردار باشند و به آنها کمک شود که برهمین اساس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد متعهد است در این راه در کنار کشور ایران و نیز استان گلستان باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این دیدار گفت: طبق قانون برادری و برابری که از آموزه های دین مبین اسلام و سیره پیامبر مکرم (ص) است، ما هیچ تفاوتی در خدمت رسانی بین اتباع بیگانه و هموطنان خود قائل نیستیم و اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران از حقوق اجتماعی برخوردار هستند.
علی اصغر طهماسبی افزود: حرفه آموزی اتباع و تحصیل فرزندان آنها یکی از کارهای مطلوبی است که دراین استان اجرایی شده و این مسائل از اولویت های حوزه اتباع و مهاجرین خارجی در گلستان است.
وی با تبریک روز جهانی پناهنده (20 ژوئن برابر با 30 خرداد ) به رئیس دفتر مشهد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، اضافه کرد: استان گلستان ظرفیت های مطلوبی دارد و آماده هرگونه همکاری با نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هستیم.
'مولوگتا زودای مامو' رئیس جدید کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد با هدف آشنائی و بررسی شرایط پناهندگان و مهاجرین خارجی مقیم گلستان به این استان سفر کرده است.
وی همچنین با مدیران و شرکای اجرایی دستگاه های خدمات رسان به پناهندگان دیدار و گفتگو کرد.
وی قرار است فردا دوشنبه از کارگاه خیاطی ویژه زنان افغان در گرگان بازدید کند.