مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: حدود 42 میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی استان تسهیلات اختصاص یافت.

به گزارش مرور نیوز از آمل ، سعید آرام امروز در حاشیه بازدید از خانه نگهداری کودکان و نوجوانان امام سجاد (ع) آمل با بیان اینکه آدم‌هایی که به موفقیت رسیدند در واقع آنهایی بودند که با مشاهده زندگی‌شان متوجه می‌شویم این افراد سختی‌ها و محدودیت‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته‌اند اظهار داشت تمام تلاش و برنامه بهزیستی در مسیر ایجاد جامعه هدف است تا بتواند یک زندگی مستقل در حفظ‌ شان و جایگاه داشته باشد.

وی با قدردانی از فعالیت 50 ساله طیبه علیپور به عنوان یک مادر دلسوز خانه نگهداری کودکان امام سجاد(ع) آمل افزود: مسئولان و همه افراد مرتبط با این سازمان نباید هیچ مسئله‌ای مانع پیشرفت شما شود تا در این عرصه بتوانیم انسان‌های مفیدی را وارد جامعه کنیم.

آرام یکی از اصلی‌ترین کارهای منجر به توانمندسازی جامعه هدف را ایجاد اشتغال دانست و گفت: در سه سال اخیر و با تلاش این سازمان اقدامات مناسبی صورت گرفته که در سال‌های 94 و 95 این استان توانست رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه مازندران کاهش چشمگیری در امر طلاق داشته است افزود: از سال 93 به بعد شاهد رشد طلاق بودیم که بیشترین میزان رشد طلاق مربوط سال‌های 81 تا 91 بود.

وی ادامه داد: در این 10 سال رشد طلاق و ضریب آن زیاد بود ولی از سال 92 تا 93 با فعالیت‌های صورت گرفته توانستیم رشد طلاق را کاهش بدهیم.

آرام با اعلام اینکه در سال گذشته میزان رشد طلاق نسبت به سال 94 هیچگونه افزایشی نداشتیم و این رقم خوبی بود، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی با قوه قضائیه و دادگستری از این پس تمام پرونده‌های مرتبط با دادگاه خانواده به مراکز مشاوره‌ای بهزیستی معرفی و ارجاع داده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و نسبت به حل مشکل اقدام می‌شود تا عوامل منجر به طلاق در همان ابتدای راه پیشگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به میزان تسهیلات اشتغال جامعه هدف این میزان را نسبت به سال گذشته سه برابر عنوان و بیان کرد: سال گذشته اعتبار بهزستی استان بالغ بر 14 میلیارد تومان بوده اما امسال این رقم به حدود 42 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات جامعه هدف امسال افزایش یافته و به 20 میلیون تومان رسیده است، یادآور شد: این سازمان علاوه بر پرداختی تسهیلات در بیمه جامعه هدف از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و پرداخت کارفرمائی و خویش فرمائی حمایت می‌کنیم تا جامعه هدفمان بتوانند به استقلال اقتصادی خود برسند.

آرام با تاکید براینکه با هماهنگی آموزش فنی وحرفه‌ای در جهت توانمندسازی و آموزش حرفه‌ای جامعه هدف‌مان برنامه‌های حمایتی با سازمان داشته تا زمینه اشتغال جامعه هدف ایجاد شود، اظهار داشت: در تماس به تلفن 124 اورژانس 115 تاکنون 18 هزار نفر از مردم با سامانه تماس گرفتند که عمده تماس‌ها در مسیر موضوعاتی اجتماعی از قبیل طلاق، خودکشی، کودک آزاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی این تماس‌ها بیش از 600 تماس در ارتباط با موضوعات خودکشی بوده است که عمدا این موارد با حضور بموقع و مداخلات کارشناسان متخصص توانستند بیش از 90 درصد خودکشی را متوقف کنند، ادامه داد: در هفته بهزیستی نیزشش مرکز جدید اورژانس اجتماعی در شهرهای میاندرود، جویبار، سوادکوه، فریدونکنار، نور و عباس‌آباد به بهره‌برداری رسید که تعداد مراکز استان 18 مرکز شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در مازندران هیچ شهری بالای 50 هزار نفر بدون اورژانس اجتماعی نخواهیم داشت، گفت: با توجه به اجباری شدن غربالگری ژنتیک با آئین‌نامه و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، زوجین قبل از ازدواج باید غربالگری ژنتیک انجام دهند تا زوجینی که دچار مشکل هستند به مراکز مشاوره‌ای هدایت شوند و از خدمات تخصصی ارائه شود.

آرام با بیان اینکه در این طرح خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از تمام هزینه ژنتیکی توسط دستگاه حمایتی رایگان بهره‌مند می‌شوند، افزود: با استفاده از این طرح در استان می‌توانیم از کودکان دچار معلولیت مادرزادی جلوگیری کنیم که هم‌اکنون بین 25 تا 30 هزار نفر کودک به علت بیمارهای ژنتیکی و مادرزادی کشور معلول متولد می‌شوند.