رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل ضمن ابراز تأسف، از کاهش سن شرب خمر در این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی ظهر سه‌شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: یکی از معضلات اخلاقی در استان مشروبات الکلی است و متأسفانه مصرف مشروبات الکلی رو به گسترش است.

وی افزود: سال گذشته هزار و 350 پرونده در این خصوص تشکیل شد که تعداد متهمان به مراتب بیشتر از تعداد پرونده‌ها است و چه بسا در پرونده‌ای 10 متهم وجود داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان به کشف 27 هزار بطری مشروبات الکلی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که در بیشتر معضلات اجتماعی موضوع شرب خمر دخالت دارد.

قاصدی تأکید کرد: متأسفانه سن مصرف مشروبات الکلی کاهش یافته و حتی شاهد مصرف در بین نوجوانان 18 ساله هستیم.

وی افزود: در موضوع شرب خمر هیچگونه ارفاقی مطرح نیست و به هیچ عنوان چشم‌پوشی از تخلفات افراد متخلف صورت نمی‌گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان به برخورد مشابه در موضوع اعتیاد و مواد مخدر اشاره کرد و گفت: کشفیات و برخورد با متخلفان و قاچاقچیان افزایش یافته است.

قاصدی همچنین به برخورد با پرونده‌های زمین‌خواری اشاره کرد و افزود: سال گذشته هزار و 185 پرونده تشکل شد و در 270 فقره به میزان 31 هکتار قلع بنا انجام شده است.

وی به برگشت هزار و 862 هکتار از اراضی تصرف شده به بیت‌المال اشاره کرد و گفت: ارزش این اراضی حدود 22 هزار میلیارد تومان بود.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به قائل شدن 2 میلیارد و 500 میلیون تومان جریمه برای متعرضان اضافه کرد: حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست در اولویت دستگاه قضایی است.

بررسی 350 هزار فقره پرونده در سال گذشته

قاصدی بخشی از اقدامات این نهاد را برخورد با مفاسد اقتصادی دانست و گفت: به عنوان مثال در پرونده کشت و صنعت مغان بررسی‌ها و نظارت‌های لازم انجام شد و مشاهده کردیم که سو مدیریت‌ها موجب شده تا نه تنها انتظارات از مجموعه تأمین نشود بلکه تخلفاتی نیز به وجود آید.

به گفته رئیس‌کل دادگستری استان چهار پرونده در خصوص کشت و صنعت مغان تشکیل و مدیریت آن نیز تغییر کرد.

وی با بیان اینکه موضوع اختلاس و تصرف غیرقانونی اموال دولتی و تخلفات اداری موارد تشکیل پرونده‌ها است، اضافه کرد: یک مورد اختلاس 140 میلیون تومانی مدیر سابق بود که البته هنوز حکم قطعی در خصوص پرونده‌ها صادر نشده است.

وی در خصوص مشکلات دو موسسه مالی اعتباری ثامن و کاسپین نیز ادامه داد: این دو موسسه در اردبیل پرونده‌ای ندارند و مشکلات به شعبه 36 بازپرسی تهران انتقال یافته است.

رئیس‌کل دادگستری استان متذکر شد: سال گذشته روزانه 12 هزار نفر به دادگستری استان مراجعه داشتند و بررسی‌ها نشان می‌دهد 350 هزار پرونده وارده داشتیم.

قاصدی تأکید کرد: به منظور کاهش حجم مراجعات توسعه خدمات الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته و سامانه مراجعه ارباب رجوع دایر شده است.