نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه حوزه ورزش در برنامه ششم توسعه افزایش یافته و 27صدم درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به این بخش اختصاص داده شده است.

به گزارش مرور نیوز، سید مهدی مقدسی پیش از ظهر شنبه در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی و فعالان حوزه ورزش استان در اراک، اظهار داشت: مقرر است طی هفته های آتی وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی سفر کند که در این رابطه بایستی مشکلات مربوط به این حوزه در استان، احصا شود تا برای رفع این مسائل در سفر وزیر رایزنی صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل و موانعی قانونی در این حوزه وجود داشت که بخش از آن با تلاش مجلس شورای اسلامی برطرف شده و تلاش داریم سایر موانع نیز از میان برداشته شود تا شاهد ارتقای کمی و کیفی ورزش باشیم.

وی بیان کرد: مسئولان استان بایستی نگاه ویژه به حوزه ورزش و رفع مشکلات و فراهم سازی زیرساخت های این بخش داشته باشند و ارزیابی عملکرد دستگاه های متولی و مرتبط با بخش ورزش را در دستور کار قرار دهند.

مقدسی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر استان مرکزی به واسطه دارا بودن صنایع متعدد، امکان بهره گیری از این صنایع را در ارتقای حوزه ورزش خود دارد و در برابر بهره گیری این صنایع از منابع استان و ایجاد آلایندگی، انتظار می رود در حوزه ورزش فعال شوند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاهد آن هستیم که در برخی از استان ها، صنایع در حمایت از حوزه ورزش بسیار فعال هستند و در استان مرکزی نیز اراده سهامداران، مدیران و هیات مدیره صنایع در کمک به تقویت ورزش می‌تواند نقش موثری در رفع مشکلات این حوزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی قابلیت آن را دارد که با تکیه بر ظرفیت جوانان مستعد و حمایت از آنان، به موفقیت‌های قابل‌ توجه در عرصه ملی و بین المللی ورزش دست یابد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد پیش از سفر وزیر ورزش و جوانان به استان، یک جمع بندی منسجم از مشکلات این حوزه در استان مرکزی انجام پذیرد تا در نهایت با مطرح کردن مسائل موجود و چاره اندیشی برای آن، این سفر حداکثر دستاورد را برای ورزش استان داشته باشد.