نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به خشکسالی و بحران کمبود آب کشور؛ 300 میلیون دلار از اعتبارات سند بودجه 96 به تامین تجهیزات آبرسانی کشاورزی اختصاص یافت.

به گزارش مرور نیوز، رضا شیران خراسانی روز پنج شنبه در همایش آموزشی مباحث نوین در مدیریت کمبود آب افزود: آمایش سرزمینی نیاز اصلی کشور است و بدون شک سرمایه گذاری در این مسیر نیازمند اعتبارات کافی است.
وی با انتقاد از سرمایه گذاری نکردن درست در بحث زیر ساخت های شبکه آبرسانی شهری،‌ اظهار کرد: سرمایه گذاری های که برای این بخش اختصاص داده شده به خوبی مدیریت نشده و دستاوردهای قابل قبولی نداشته است.
شیران خراسانی گفت: در شبکه آبرسانی شهری تغییرات خوبی انجام داده ایم اما همچنان نتوانسته ایم آن طور که مد نظر بوده تغییراتی در زیر ساختها ایجاد کنیم.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید به ایجاد یک الگوی کشت درست در کشور خاطر نشان کرد: موضوع آب باید امروز دغدغه اصلی کشور باشد و پیش از آن که دیگر نتوان اقدامی انجام داد آموزش ها و الگوی مناسب را ایجاد کرد.
استاد دانشگاه آریزونا و دانشمند برتر جهان در سال 2005 نیز در این همایش گفت: امروز دنیا در بحث آموزش گام های بلندی برداشته است، چرا که بحران آن بسیار جدی تر از چیزی است که مردم می پندارند.
محمد پسرک لی افزایش پوشش گیاهی را در افزایش منابع آبی مفید دانست و بیان کرد: پوشش گیاهی مانع افزایش بیابان ها می شود در نتیجه منابع آبی از بین نخواهند رفت.
وی تامین غذا را یکی دیگر از مسائله مهم در آینده دانست و عنوان کرد: طبق پیش بینی ها در سال 2030 جمعیت کره زمین به 7 و نیم میلیارد نفر خواهد رسید و باتوجه به کمبود آب و از بین رفتن زمین های زراعی بدون شک چالش بزرگ در کمین دنیای آتی است.