مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی تنها استانی است که فاقد طرح جامع پسماند است.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر مطهری در جلسه شورای برنامه ریزی استان خراسان شمالی افزود: مهمترین هدف از مطالعه این طرح پیشگیری از تولید زباله است.

وی ادامه داد: مطالعه این طرح برای مکان یابی در سطح روستاها و شهرهای این استان به چهار میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

محمد حسین علی نیا معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع پسماند دو سال است که در این استان پیگیری می شود، اظهار کرد: درصدد هستیم که طرح جامعی را تهیه کنیم که در سه نقطه طرح جمع آوری زباله های عادی را داشته باشیم.

وی محل این سه نقطه را جنوب، شمال شرق و شمال غرب استان بیان کرد.

علی نیا تصریح کرد: پیش بینی می شود در هر نقطه 250 تن زباله جمع آوری شود اما اولویت اصلی ما ایجاد دفن گاه زباله برای جابجایی محل دفن زباله از کوه باباموسی در بجنورد به این محل است.

این مقام مسئول بیان کرد: قرار بر این است تا زباله های شهرهای بجنورد، شیروان و فاروج در آنجا دفن شوند.

محمد ابراهیم گلمکانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه دفن زباله ها در محل کوه باباموسی را یک معضل بهداشتی در این استان بیان و بر ایجاد دفن گاه زباله تاکید کرد.

مجید پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان نیز در ادامه گفت: طرح جامع پسماند استان با اعتبار پنج میلیارد ریال به صورت پژوهشی و اجرایی در این جلسه مصوب شد.