رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت که این شهرستان در تولیدات باغی و گلخانه ای رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا روشن نژاد روز یکشنبه در آئین جشن برداشت میوه که در یکی از باغات منطقه سهیلیه ساوجبلاغ برگزار شد, افزود: البرز نیز استانی است که محصولات باغی آن در کشور حرف اول را می زند و در این میان ساوجبلاغ جایگاه خاصی را از لحاظ تولید کمی و کیفی محصول برخورداراست.
وی با بیان کسب رتبه های کشوری و جهانی البرز در تولیدات باغی , گفت: رکوردشکنی تولید الو با برداشت 72 تن در هکتار نمونه بارز این ادعاست.
وی با اشاره به رتبه های مناسب برداشت گندم نیز اظهار داشت: رکوردزنی برداشت گندم در چند مزرعه استان که در یکی 12ونیم تن در هکتار و 2 مزرعه بیش از 11تن در هکتار نشان از تلاش جدی کشاورزان البرزی دارد.
وی با بیان اینکه میزان تولیدات کشاورزی در البرز بسیار خوب است ولی باید تلاش کنیم که با استفاده از تجربیات کارشناسان و اساتید میزان ضایعات پس از برداشت کاهش یابد.
روشن نژاد گفت: شهرستان ساوجبلاغ توانایی های خوبی در این زمینه دارد به طوریکه با ساخت ماشین های سردکننده میوه پس از برداشت این ضایعات را کاهش دهد.
در حاشیه این جشن, کارگاه اموزشی نحوه صحیح میوه چینی و فراوری میوه برای کشاورزان برگزار شد.