مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: ایجاد حساسیت و شناخت در خصوص مسائل محیط زیستی و ارتقای درک عمومی در خصوص این مسئله به رفع بحران های محیط زیستی کمک خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، علیمردان طالبی صبح یکشنبه در جلسه عقد تفاهم نامه مدیریت بحران و محیط زیست همدان گفت: ایجاد حساسیت و شناخت در خصوص مسائل محیط زیستی و ارتقای درک عمومی در خصوص این مسئله به رفع بحران های محیط زیستی کمک خواهد کرد.

علیمردان طالبی افزود: حساسیت ها طی دو سال اخیر نسبت به مسئله محیط زیست در استان همدان افزایش یافته است و مردم و مسئولان نسبت به این مسئله حساس شده اند.

وی عنوان کرد: با اقداماتی که در استان در خصوص حفظ محیط زیست و رفع بحران های زیست محیطی در حال انجام است و با ادامه روند کنونی، گام های موثری برای محیط زیست استان برداشته خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با تشریح محورهای تفاهم نامه گفت: ایجاد زمینه ها و امکانات لازم برای مشارکت فعال دستگاه های ذیربط استانی و شهرستانی و نیز جوامع محلی در هنگام بروز آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان با روش هایی مانند ایجاد تیم های واکنش سریع و هماهنگی آمادگی دهیاری ها در راستای کمک به اجرای بند (ج) ماده 38 بخش 9 قانون برنامه ششم توسعه، از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

محمدرضا محمدی افزود: مساعدت در طرح دستورکارهای محیط زیستی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و پیگیری مصوبات مربوط اعمال هماهنگی بین دستگاه های مختلف مرتبط برای اقدامات قانونی مقرر در مواقع آلودگی هوا به ویژه افزایش غلظت ریزگرد ها و مساعدت مقدور در خصوص راهبری ایستگاه های پایش آنلاین کیفیت هوای استان، از دیگر موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: اعمال هماهنگی لازم بین بخشی در پیشگیری و مقابله با بحران های زیست محیطی از جمله شیوع بیماری های وحوش و پیامد های خشکسالی در مناطق تحت مدیریت، همکاری در مدیریت پیامدهای مترتب بر مشکلات ایجاد شده توسط گونه های وحوش آسیب رسان، انعکاس به موقع اخبار بحران های محیط زیستی به اداره کل مدیریت بحران استان و مساعدت در بهبود سطح کمی و کیفی امکانات و تجهیزات محیط بانی های مستقر در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه به آنها اشاره شده است.