مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: استان ظرفیت‌های بالقوه زیادی از جمله تنوع زیستی با بیش از یک هزار و 400 گونه گیاهی و 300 گونه جانوری دارد.

به گزارش مرور نیوز، شهرام احمدی 20 تیرماه در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری  با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری پایتخت زیبایی‌های کشور است، گفت: استان ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد از جمله دارای تنوع زیستی با بیش از یک هزار و 400 گونه گیاهی و 300 گونه جانوری است.

وی با اشاره به  اینکه تنوع زیستی ضامن توسعه پایدار هر کشوری است، افزود: از جمله قابلیت‌های استان سرچشمه بودن رودهای بزرگی همچون کارون، زاینده‌رود و دز است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان وجود پنج منطقه حفاظت‌شده، شش تالاب فصلی کوهستانی و 307 هزار جنگل‌های زاگرسی را از دیگر قابلیت‌های استان برشمرد.

احمدی احیای کامل تالاب گندمان، جلب مشارکت‌های مردمی، ثبت ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد سبزکوه، تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب چغاخور، حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی و کسب عنوان قهرمانی در احیای تالاب‌ها را از شاخص‌ترین فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست استان گزارش کرد.

وی افزود: 47 درصد واحدهای آلاینده چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم کاهش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد، فرخشهر و لردگان برای اولین بار در استان، افزود: افتتاح پناهگاه حیات وحش، استمرار اولین ایستگاه پایش آب در بهشت‌آباد، ایجاد سیستم مانیتورینگ در تالاب‌های چغاخور و گندمان و مدیریت ورود و خروج دام در مناطق حفاظت‌شده از دیگر برنامه‌ها در حوزه محیط زیست استان است.

احمدی اظهار داشت: استان در سه ماهه نخست سال 94 ، 31 روز با پدیده گرد و غبار مواجه بود که همین آمار در سال 95 تعداد 20 روز و در سال 96 تعداد 9 روز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد گرد و غبار استان ناشی از منابع خارج از استان است.