مدیرجهادکشاورزی شهرستان بیجار گفت:طی مدت دوهفته از آغاز فصل برداشت گندم 10 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاوزان در بیجار خریداری شده است.

به گزارش مرور نیوز، محمد عباسی با اشاره به اینکه میانگین خرید هر کیلو گندم 13 هزارریال است که در صورت پاکی گندم تا 13 هزار و 140 ریال نیز افزایش خواهد یافت، اظهارداشت: از تاریخ 10 تیر ماه تا کنون 10 هزار تن گندم در 19 مرکز خرید در سطح این شهرستان خریداری شده است .

وی از آغاز برداشت دانه های روغنی در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: همزمان با برداشت گندم، برداشت کلزا(دانه های روغنی) در سطح 39 هکتار از اراضی آبی شهرستان آغاز شده است تعاون روستایی انجام می شود .

وی اضافه کرد: تاکنون 26 تن دانه روغنی کلزا تحویل مراکز خرید داده شده که خرید تضمینی آن در شهرستان توسط اداره تعاون روستایی انجام می پذیرد .

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بیجار از اعطای تسهیلات بلاعوض به طرح های آبیاری تحت فشار خبر داد و اظهارداشت: در ازای هر هکتار آبیاری بارانی 50 میلیون ریال و هر هکتار آبیاری قطره ای 70 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود .

عباسی عنوان کرد: اقدامات غیرسازه ای همچون آموزش کشاورزان، استفاده از ارقام مقاوم به تنش و خشکی، حذف گیاهان پرمصرف آب، استفاده از گیاهان با دوره رشد کوتاه و نیاز آبی کمتر و اصلاح روش های آبیاری برای ارتقای راندمان آب و مزارع و بهینه سازی مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد .