کمبود امکانات درمانی و بهداشتی در شهرستان ملکشاهی از جمله نبود پزشک متخصص تا دستگاه هایی مثل سونوگرافی باعث مشکلات برای مردم این منطقه شده است.

به گزارش مرور نیوز، شهرستان ملکشاهی از جمله شهرستان های تازه تاسیس استان ایلام است که هنوز بسیاری از مشکلات این منطقه حل نشده است، یکی از مهمترین مشکلات شهرستان نبود امکانات بهداشتی و درمانی است.

محرومیت های شهرستان در بخش درمانی و بهداشتی باعث شده اکثر مردم شهرستان برای کارهای درمانی خود به مرکز استان مراجعه کنند که باعث مشکلاتی برای مردم شهرستان شده است.

علی احمدی از شهروندان ملکشاهی اظهار داشت: ملکشاهی از جمله شهرستان های استان ایلام است که دارای پزشک متخصص و دستگاه های مثل سی تی اسکن، سونوگرافی و..نیست.

وی بیان داشت: مردم شهرستان هر روز برای نیازهای درمانی خود به مرکز استان مراجعه می کنند که هزینه های زیادتری به مردم تحمیل می شود.

وی تصریح کرد: این شهرستان واقعا در بخش های مختلف مورد بی توجهی قرار گرفته و تقاضا داریم از مسئولان نگاه ویژه ای به این شهرستان در بحث امکانات داشته باشند.

محمد رضایی از دیگر شهروندان این شهرستان افزود: یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان نبود دستگاه های پزشکی مثل سونوگرافی است که باعث شده به مرکز استان مراجعه کنیم.

وی افزود: برای مراجعه به مرکز استان هم با مشکل نوبت دهی سونوگرافی در بیمارستان های دولتی مواجه هستیم و مجبور هستیم با هزینه های گزاف در کلینک های خصوصی سونوگرافی انجام دهیم.

رضایی افزود: متاسفانه هزینه های سونوگرافی در بخش خصوص بسیار بالاست و این درحالی است که مردم شهرستان با مشکلات معیشتی دسته و پنجه نرم می کنند.

وی اظهار داشت: برای اکثر آزمایش های هم باید به مرکز استان مراجعه کنیم که این خود باعث صرف هزینه های چندبرابر برای خدمات پزشکی می شود.

کلینک تخصصی ملکشاهی هنوز ساخته نشده است

هم اکنون امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان ملکشاهی به یک درمانگاه با امکانات بسیار کم ختم می شود و قرار بود اورژانس و درمانگاه تخصصی برای این شهرستان در مرکز شهر ساخته شود که هنوز در مراحل ساخت است.

طبق گفته محمدرضا مروارید استاندار ایلام این طرح قرار است تا سال آینده تکمیل شود، البته این طرح طبق گفته مسئولان 50 درصد پیشرفت دارد.

کمبود امکانات درمانی در ملکشاهی/ عدم وجود خدمات تخصصی

عبدالنور کرجمشیدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: هم اکنون مرکز درمانی شهر ملکشاهی فعال بوده و پزشک متخصص اطفال و داخلی در یک نوبت فعال است.

وی گفت: قطعا یکی از شهرستان هایی که در بحث امکانات مورد توجه قرار می گیرد شهرستان ملکشاهی است.

تکمیل طرح کلینک تخصصی ملکشاهی با کمک بنیاد برکت

اسد قاسمی فرماندار شهرستان ملکشاهی در این ارتباط گفت: امسال یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستانی به پروژه کلینک تخصصی این شهرستان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: البته یک تفاهم نامه با بنیاد برکت برای کمک در ساخت این پروژه نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هشت میلیارد تومان برای تکمیل این طرح نیاز است، گفت: قطعا با تفاهم نامه همکاری با بنیاد برکت امیدواریم این طرح هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان ملکشاهی باعث شده مردم این شهرستان در جاده های پر پیچ و خم این شهرستان هر روز به مرکز استان مراجعه کنند که نیاز است طرح کلینک تخصصی این شهرستان مورد توجه ویژه مسئولان برای تکمیل قرار گیرد.

شهرستان ملکشاهی متاسفانه در بخش های مختلف دارای مشکلات زیادی است که از جمله آن می توان جاده های غیراستاندارد، نبود آب آشامیدنی کافی، عدم وجود طرح های صنعتی، دارا بودن جوانان بیکار زیاد و..اشاره کرد.

نبود زیرساخت های لازم در این شهرستان باعث شده این منطقه فاقد هرگونه سرمایه گذاری در بخش های مختلف باشد، این در حالی است که این شهرستان دارای ظرفیت های مهم کشاورزی است.