شادگان- امام جمعه شهرستان شادگان با اشاره به تشریح مشکلات و دغدغه‌های مردم از تریبون نماز جمعه گفت: نماز جمعه تریبون مطالبه‌گری و وحدت است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید مجید شرفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با محوریت فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: نماز جمعه بزرگترین سنگر در دین اسلام است.

وی، ضمن گرامیداشت پنجم مرداد و تبریک به مناسبت این روز ادامه داد: کاملترین عبادت و امر دینی نماز است و از بین نماز های مختلف نماز جمعه از اهمیت بیشتر و بالاتری برخوردار است.

امام جمعه ادامه داد: نماز جمعه نماد وحدت و انسجام و مرکز تقویت الفت میان قلوب، و مکانی برای جذب نیرو و وحدت و هم دلی و اتحاد میان امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن از انقلابی بودن نماز جمعه و نمازگزاران هراس دارد، تصریح کرد: باید تلاش شود تا جایگاه نماز جمعه حفظ شود و در راستای تحقق این هدف است که اقتدار جامعه بالا می رود.

حجت الاسلام شرفی به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از نماز جمعه با عنوان قرارگاه فرهنگی یاد کردند و فرمودند امام جمعه در هر منطقه به مانند فرمانده ان قرارگاه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه دشمنان در جامعه امروز از راه مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دنبال نفوذ هستند، افزود: خطبه‌های نماز جمعه تریبونی برای روشنگری و آگاهی‌دهی به مردم و شفاف‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

امام جمعه شادگان در پایان با بیان اینکه نماز جمعه جایگاه و محلی برای مطالبه‌گری و بررسی مشکلات و درخواست رفع آن از مسئولان است، گفت: نماز جمعه تریبونی برای پیگیری و رفع مشکلات مردم محسوب می‌شود.