عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اشتغال به بهانه حفظ منابع طبیعی و میراث تهدید نشود.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله علی معلمی در شانزدهمین سالگرد شهادت آیت الله صالحی مازندران با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با اشاره به جایگاه علمی و فقهی آیت الله صالحی مازندرانی، اظهار کرد: آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی عالم گرانقدر و فقیهی بزرگ بود.

وی گفت: آیت الله مرحوم آملی از مردان ‌مدرسه معاصر کشور و حوزه‌های علمیه، اسطوره بزرگ کشور و ‌هم‌ترازی با استاد میرزا نایینی در نجف اشرف ایشان را به فقیهی بزرگ تبدیل کرده بود و آیت الله صالحی مازندرانی از شاگردان ایشان بود و اینگونه رابطه استاد و شاگردی از ایشان نمونه ارزشمند از شاگردان مکتب اسلام در مازندران ساخته بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به آملی لاریجانی اظهار کرد: خدمت صادقانه شما موجب شد در دستگاه قضایی جایزه رضایتمندی را از رهبر معظم دریافت کردید.

وی تصریح کرد: می‌دانیم در مبارزه با دانه درشت‌ترها ماجراجویان رهایتان نمی‌کنند اما برحسب وعده الهی شما و همکارانتان تا زمانی که در احقاق حقوق مردم تلاش می کنید از لطف خداوند بهره‌مند می شوید.

معلمی خاطرنشان کرد: رهبری تعبد جهادی را از دستگاه قضا توقع دارند و این یعنی اینکه شایستگی‌های آن را در این دستگاه می‌بینند.

این عضو

مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سنگینی کار قضا زمانی مشخص می شود که صدور حکم تعیین شود، گفت: ممکن است احکام غیر عادلانه صادر شود که مبتنی بر کارشناسی نباشد مثلا با حذف مجوز از کشاورزی در 20 سال گذشته مجوز مرغداری صادر شد اما امروز منابع طبیعی طرح دعوا می‌کند و تقاضای قلع و قمع دارند؛ در حالی که افرادی با دور زدن قانون منابع طبیعی را غارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز در این بخش اشتغال ایجاد شده است اما روستانشینان را به بهانه نقشه هوایی 50 سال قبل متهم به تجاوز می‌کنند.

معلمی گفت: میراث فرهنگی به بهانه حفاظت از اسپهبد خورشید خواستار بستن معدن است در حالی که از 20 سال قبل همین دستگاه اجازه فعالیت داده بود، این اینگونه احکام اشتغال را با چالش مواجه می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار از دستگاه قضا بیشتر از سایر دستگاه‌هاست و باید کاستی‌های سایر دستگاه‌ها با ورود دستگاه قضا جبران شود.