فرماندار گرگان، وقف را موثر در کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیان کرد و گفت: وقف اموال به یک موضوع محدود نشده و برای توسعه این فرهنگ در بخش های سلامت و کمک به ازدواج جوانان تلاش شود.

به گزارش مرور نیوز، سید عباس حسینی در بازدید از امامزاده طیب (س) روستای قرن آباد شهرستان گرگان اظهار داشت: وقف باید در راستای حل مسایل و مشکلات جامعه بوده و نباید مردم احساس بی اعتمادی به وقف کنند.
وی افزود: تلاش اداره اوقاف وامور خیریه در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه و افزایش موقوفات در سال های اخیر گویای اعتماد مردم است.
فرماندار مرکز گلستان بر توسعه اقدامات عمرانی در آستان امامزاده طیب(س) قرن آباد نیز تاکید کرد و گفت: همانطور که مردم نذورات خود را به امامزادگان اختصاص می دهند انتظار دارند که کارهای انجام شده در بقعه متبرکه اطلاع رسانی شود.
به گفته حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد رییس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان و آق قلا؛ 80درصد موقوفه های شهرستان گرگان به نیت عزاداری امام حسین (ع) و اطعام دهی سوگواران است.
همچنین طبق گزارش اوقاف و امور خیریه، 2008موقوفه با 53 هزار و 240 رقبه در گرگان وجود دارد که بالاترین تعداد در میان 14 شهرستان استان گلستان است.
علاوه براین، 46 بقعه متبرکه و 601 مسجد در شهرستان های گرگان و آق قلا وجود دارد.
شهرستان گرگان طبق سرشماری نفوس ومسکن سال 95، دارای 480 هزار و 541نفرجمعیت است که 25 درصد از جمعیت یک میلیون و 869 هزار و 819 نفری گلستان را شامل می شود.