معاون جهاد دانشگاهی گفت: در صورتی که جوانان را باور کنیم، هیچ سدی برای کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، محمدصادق بیجندی در نشست خبری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری در اصفهان اظهار کرد: اصفهان همواره در فعالیت‌های عظیم علمی و فکری در کشور پیش قدم بوده است.

وی افزود: باید بررسی شود که برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری به عنوان یک حرکت عظیم فکری، چقدر در کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی ادامه داد: طبق آمار وزارت علوم هزینه تربیت مقطع دکتری در کشور یک میلیون دلار ، در مقطع ارشد 800 هزار دلار و در مقطع کارشناسی 600 هزار دلار است؛ در حال حاضر در کشور بیش از 50 هزار دانشجوی دکترا در حال تحصیل هستند؛ یعنی حدود 60 میلیارد دلار تنها در مقطع دکتری سرمایه داریم که تمام دنیا به داشتن این چنین نیرویی قبطه می‌خورند.

بیجندی خاطرنشان کرد: کاری بزرگ و ارزشمند که در اصفهان شروع شده است، بستری برای دانشجویان و فارغ التحصیلان است؛ در واقع بستر و حلقه مفقوده تبدیل ایده به محصول به درستی در اصفهان پیاده سازی شده است.

وی اضافه کرد: این کار ارزشمند با وجود سختی‌هایی که دارد به طور قطع ماندگار خواهد بود. امیدواریم این اتفاق خوب بین شهرداری و مراکز دانشگاهی و علمی بتواند سرآغاز یک تعامل صنعت و جامعه با دانشگاه باشد.

معاون جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه به راحتی این حرکت بزرگ می‌تواند بر معضل بیکاری فائق آید، گفت: با توجه به اثربخشی حتمی این حرکت در جامعه، به طور قطع بین شهرداری‌های سراسر کشور گسترش خواهد یافت و جامعه ایده پرداز به سرعت با این حرکت همراهی خواهد کرد.

بیجندی اضافه کرد: در آستانه سی و هفتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد برگرفته از انقلاب اسلامی هستیم و همکاری با شهرداری اصفهان در این کار بزرگ را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: 35 شرکت و موسسه و واحد زیرمجموعه جهاد دانشگاهی با 71 محصول فناورانه مرتبط با مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری حضور خواهند یافت.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه بسیاری از این محصولات بسیار جالب توجه است، اظهار کرد: پیش از رونمایی برخی از این محصولات اعلام آمادگی از جانب هواپیمایی هما، ماهان و آسمان انجام گرفته است که این محصولات را خریداری کنند اما این محصولات در نمایشگاه اصفهان رونمایی خواهند شد.

بیجندی ادامه داد: امیدواریم با فناوری‌هایی که در این نمایشگاه رونمایی می‌شود، انتقال فناوری و هم افزایی در حوزه‌های مختلف انجام بگیرد و به سمت تحقق شعار امسال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" پیش برویم.

وی با تاکید بر باور ما می‌توانیم، خاطرنشان کرد: در صورتی که جوانان کشور را باور کنیم، هیچ سدی برای کشور وجود نخواهد داشت.

سرآغاز بحث همیار بازار با همکاری جهاد دانشگاهی و شهرداری اصفهان

معاون جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: یک رویداد استارتاپی نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه برگزار می‌شود که شرکت کنندگان پس از 54 ساعت فعالیت و ارایه ایده نسبت به هم سنجیده می‌شوند و از ایده‌های برتر قدردانی خواهد شد. امیدواریم این رویداد به مجموعه رویدادهای سطح کشور افزوده شود.

بیجندی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی شرکت‌های فناور در ایران عدم اتصال به بازار است، در این راستا بحث همیار بازار (Match Marketing) با همکاری جهاد دانشگاهی و شهرداری اصفهان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. تلاشمان این است که حداقل مفاهیم این موضوع را از طریق نمایشگاه جابیندازیم.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، قبل از ورود به نمایشگاه، در زمان حضور و پس از حضور، خدماتی را به بازدیدکنندگان ارایه می‌شود. در تمام دنیا بحث همیار بازار در کشورمان یک حلقه مفقوده محسوب می‌شود.