مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: پروژه آبرسانی به منطقه کلگه مسجدسلیمان کلنگ زنی شد و با اجرای این عملیات در منطقه کلگه آبرسانی شبانه‌روزی به 90 درصد مناطق مسجدسلیمان محقق می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: پروژه آبرسانی به منطقه کلگه مسجدسلیمان کلنگ زنی شد و با اجرای این عملیات در منطقه کلگه آبرسانی شبانه‌روزی به 90 درصد مناطق مسجدسلیمان محقق می‌شود .
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، پروژه آبرسانی به منطقه کلگه مسجدسلیمان با حضور دکتر صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، علی عسگر ظاهری نماینده مسجدسلیمان، علیرضا گوروئی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان کلنگ زنی شد .
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان در آئین کلنگ زنی این پروژه اجرای عملیات اصلاح شبکه آب مسجدسلیمان را یکی از پروژه‌های اولویت دار و مهم شرکت آب و فاضلاب خوزستان معرفی و عنوان کرد: طبق برنامه زمانبندی در تلاشیم طی 3 سال آینده تمام مشکلات مسجدسلیمان در حوزه تأمین آب شرب را رفع کنیم .
صادق حقیقی پور تاکید کرد: گام اول ما امروز و با کلنگ زنی پروژه آبرسانی به منطقه کلگه اجرایی خواهد شد .
حقیقی پور ادامه داد: این پروژه به طول 20 کیلومتر و به تعداد 2300 انشعاب با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان طی 12 ماه اجرائی خواهد شد .
وی تصریح کرد: در فازهای بعدی دیگر مناطق مسجدسلیمان را در قالب پروژه‌های پیش بینی شده با اعتباری در حدود 90 میلیارد تومان طی 3 سال آینده آبرسانی خواهیم کرد .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در رابطه با معضل فاضلاب مسجدسلیمان خاطر نشان ساخت: پروژه اصلاح نقاط بحرانی فاضلاب مسجدسلیمان هم نهایتاً طی 2 ماه آینده کلنگ زنی خواهد شد .
وی گفت: با تلاش و پیگیری نماینده و فرماندار مسجدسلیمان ردیف بودجه ای برای ایجاد شبکه دفع فاضلاب مسجدسلیمان تعریف شده است که گام مهمی در رفع کامل مشکلات فاضلاب مسجدسلیمان خواهد بود .
حسن رضایی، مجری طرح آب و فاضلاب مسجدسلیمان نیز در آئین کلنگ زنی این پروژه یکی از کارهای منحصر به فرد انجام شده در این پروژه را استفاده از اتصالات و کیت‌های انشعابات خانگی پلی اتیلن الکتروفیوژن برای اولین بار و بمنظور تسریع، تسهیل و افزایش کیفی و کمی کار در پروژه اصلاح شبکه آب منطقه کلگه عنوان کرد .
وی تصریح نمود: با انجام عملیات اصلاح شبکه منطقه کلگه که یکی از بحرانی‌ترین مناطق آبرسانی مسجدسلیمان محسوب می‌شود، با توجه به گستردگی جمعیت شهری بیش از 90 درصد مشترکین به آب شرب سالم و بهداشتی در طول شبانه روز دسترسی خواهند داشت .
شهر مسجدسلیمان با داشتن 33 هزار اشتراک و 35 کیلومتر طول که در برخی مناطق عرض آن به 250 متر نیز می‌رسد یکی از شهرهای کوهستانی منحصر به فرد استان خوزستان در کشور به لحاظ جغرافیای شهری محسوب می‌شود .