مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بر ضرورت مشخص کردن نقش و سهم زنان و دختران در توسعه پایدار جامعه تاکید کرد.

به گزارشمرور نیوز، سیده‌ فرانک موسوی در همایش "دختران، حمایت‌های روانی - اجتماعی، توسعه پایدار" که امروز (11 مردادماه) در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تربیت دختران به عنوان مادران آینده اظهار کرد: متاسفانه بعضا برخی از خانواده‌ها به این‌که فرزند دختر آن‌ها بسیاری از موضوعات را نمی‌داند، افتخار می‌کنند و می‌گویند دختر ما فقط درس خوانده است. در حالی که صرف این مساله کافی نیست.

وی با اشاره به نقش‌هایی که دختران جامعه باید در آینده عهده‌دار شوند، تصریح کرد: نقش زنان نقش مضاعف و چندگانه است که از یک سو نقش همسری و از سوی دیگر نقش مادری و سپس نقش مادر عاطفی جامعه را در خود دارد. پس با توجه به اهمیت نقش مدیریتی زنان در خانواده، باید دختران ما توانمند باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان عنوان کرد: گاه مشاهد می‌شود که دختران ما به سن و سالی می‌رسند اما پس از ازدواج در زندگی دچار مشکل می‌شوند. شاید برخی افراد عدم آماده‌سازی دختران برای زندگی آتی خود را یک امتیاز بدانند اما در واقع این مساله امتیاز نیست.

موسوی عنوان کرد: بنا بر نقشی که خداوند به زنان داده است باید حضور اجتماعی زنان در کنار نقش‌آفرینی و حضور آنان در تحکیم بنیان خانواده قرار داشته باشد و باید در این زمینه تعادل وجود داشته باشد، در این راستا حرف اول و آخر با خانواده است و خانواده باید زمینه‌ساز حضور دختران و زنان خانواده در عرصه‌های اجتماعی و فعالیت‌های مدنی باشد.

وی ادامه داد: همایش‌ها، برنامه‌ها، سخنرانی‌ها در زمینه شان، منزلت و اثرگذاری زنان و دختران به جامعه و توسعه پایدار باید مداومت و استمرار داشته باشند. زنان به عنوان 50 درصد جامعه در توسعه نقش دارند و باید سهم و نقش آنان در توسعه پایدار مشخص باشد.

مدیرکل امور بانوان، خانواده استانداری خوزستان عنوان کرد: جامعه‌ای که سهم و نقش زنان آن در توسعه پایدار کم است، جامعه توسعه یافته‌ای نخواهد بود. بنابراین ضرورت توجه به نیازهای زنان جامعه را در ابتدا به خود و سپس به سایر مسئولان گوشزد می‌کنم. ما موظف هستیم در برنامه‌ریزی‌ها زنان کشور را به عنوان 50 درصد تاثیرگذار در جامعه ببینیم و به نیازهای آنان توجه کنیم.

موسوی گفت: زمینه نشاط و شادابی، زمینه باسوادی زنان و دختران، زمینه حضور اجتماعی و امنیت روحی و روانی آنان از موضوعات بسیار مهمی است که باید به این موضوعات پرداخته شود.