سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد گفت: شورای پنجم با مجموعه‌ای از مطالبات انباشت شده مواجه است. 

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا حیدری در نشست مشترک منتخبان شورای شهر مشهد با مجامع کارگری، عنوان کرد:شورای پنجم با مجموعه‌ای از مطالبات انباشت شده مواجه است که باید به این مطالبات پرداخته شود، اما این امر نیاز به فرصت، زمان، تعامل و همراهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما با شهرداری مواجه هستیم که ساختارهای معیوب دارد و با مشکلات جدی در مسائل مالی مواجه است.

حیدری افزود: متاسفانه شاهدیم آنچه که امروز در فضای نمایشی از عملکرد شهرداری ارائه می‌کنند با آن چیزی که دوستان ارائه کرده‌اند فاصله جدی دارند.

دبیر منتخبان شورای شهر مشهد اظهار کرد: منابع زیادی را صرف رفتارهای نمایشی کرده‌اند برای اینکه از شهرداری فضای دیگری نشان دهند، اما واقعیت درون آن را مسئولان مربوطه باز کردند و نتایج نشان می‌دهد فضای نمایشی با واقعیت فاصله دارد.

وی اضافه کرد: تشکل حزب اسلامی کار در انتخابات 29 اردیبهشت ماه نقش تاثیرگذاری در حوزه عملیاتی انتخابات و کمپین‌های تبلیغاتی داشت و تلاش‌های وافری نیز در کنار سایر تشکل‌ها انجام داد که البته متحمل هزینه‌هایی نیز شد.

حیدری خاطرنشان کرد: از تشکل‌های کارگری تقاضا داریم در این تعاملی که ایجاد شده حضور داشته باشند تا این امر تداوم یابد؛ در برنامه‌های انتخاباتی نیز اعلام کردیم که همه شرکای اجتماعی و اقتصادی در فضای تصمیم‌گیری ما مداخله خواهند کرد.

دبیر منتخبان شورای شهر مشهد گفت: طبق آمارها حدود 8 تا 10 هزار نفر به طور غیر مستقیم و از طریق شرکت‌ها با شهرداری در ارتباط هستند که حتما مسائل زیادی نیز دارند، بخشی از مشکلات نیز مربوط به حوزه مدیریت شهری است که دستگاه‌ها باید کمک کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه اشتغال برای کوتاه‌مدت داریم برگزاری یکسری جشنواره‌هاست که در اختیار تولیدات خانگی و کارگران قرار خواهد گرفت تا فضای اقتصاد خانواده‌شان تقویت شود.

حیدری با اشاره به اینکه موضوع ورود سرمایه‌گذاری به مدیریت شهری نیز مورد توجه است، تصریح کرد: به دلایل مختلفی سرمایه‌گذاران سرمایه‌هایشان را از مشهد به شهرهای دیگری بردند و اقتصاد پایدار دچار خدشه شده است.

سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کمک‌ها در این حوزه باز کردن حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، باید تحرک اقتصادی در شهر ایجاد شود ضمن اینکه شاید شهرداری و شورای شهر مسئولیت مستقیمی در این جهت نداشته باشند، اما در صورتی که تحرک اقتصادی در حوزه شهری ایجاد شود می‌تواند آثاری برای شهرداری هم داشته باشد، به همین دلیل سیاست‌هایی را در کارگروه‌ها مطرح و دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشکلات کارگران که در خصوص تعامل با شهرداری دارند باید فرآیندها، قوانین و قراردادها اصلاح شود روز گذشته نیز اعلام کردیم تمام قراردادهای بالای یک میلیارد تومان را حتما به اطلاع مردم می‌رسانیم تا در فضایی شفاف مردم آگاه باشند.

حیدری در حصوص حوزه نظارت، افزود: نظارت باید توسط انجمن‌های صنفی و تخصصی به یک امر همگانی تبدیل شود زیرا این انجمن‌ها در تمام شهر پراکنده بوده و نماینده دارند که اگر بتوانیم با آن‌ها ارتباط بگیریم ناظران خوبی بر عملکرد مدیریت شهری خواهند بود.

سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد اظهار کرد: حتما در موضوعات مطالعاتی و اجرایی اولویت را نهادهای مدنی و انجمن‌های صنفی و تخصصی قرار می‌دهیم همچنین امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های آنان استفاده کنیم.