فرماندار سمنان گفت: نگاه و رویکرد نوین جهاددانشگاهی به مسائل توسعه‌ای کشور یک الگو و نمونه کامل برای سایر نهادها و مراکز علمی و دانشگاهی کشور است.

به گزارش مرور نیوز سید عباس دانایی ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی در 16 مرداد 1359، افزود: یکی از توصیه‌های همیشگی رهبر انقلاب به جوانان و مسئولان کشور حفظ و ارتقای روحیه و کار جهادی است و یکی از نهادهایی که توانسته با روحیه‌ی جهادی موفقیت‌های چشمگیری را برای کشور بدست آورد، جهاد دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی نهادی پیشرو و پویا، با فعالیت‌های متنوع و گسترده در حوزه‌های علم، فرهنگ و آموزش است و به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور محسوب می‌شود و در برنامه‌های کلان کشور نیز نقش اساسی دارد به طوری که یکی از نهادهای تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار سمنان تصریح کرد: وجود نگاه نوین به مسائل توسعه ای در جهاد دانشگاهی، الگوسازی تولید علم و فناوری ملی و تبدیل آن به ثروت، همسو بودن فعالیت جهاد دانشگاهی بر مبنای نیازهای ملی و مزیت‌های استانی از جمله مواردی است که با تحقق آن می‌توان در توسعه کارآفرینی و اشتغال جوانان نقش مثبتی داشته باشد، این خصوصیت و ویژگی‌ها در مجموعه جهاددانشگاهی، در کشور الگو و نمونه است.

دانایی با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال، افزود: اساس کار در اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد ما یک اقتصاد دانش بنیان متکی بر تولید ملی باشد و دانش بنیان بودن آن از این جهت است که وقتی متکی بر تولید علمی و فناورانه خودمان است هیچ ‎ وقت نمی ‎ تواند تحت تاثیر فشارهای بین ‎ المللی قرار بگیرد و جهاد دانشگاهی با ظرفیت خوبی که در بخش پژوهشی و علمی دارد، می‌تواند نقش مفیدی در تحقق شعار سال داشته باشد. کل کشور باید همچون مجموعه جهاددانشگاهی، دارای رویکرد و نگاه نوینی در همه حوزه‌ها و بخش‌ها باشند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه توسعه باید دانش‌بنیان باشد یادآور شد: اگر توسعه بر مبنای دانایی نباشد، منجر به بهبود شاخص‌ها و رفاه زندگی مردم نخواهد شد.