رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی محل اقدام برای کارهای بر زمین مانده است، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی نمونه بارز آتش به اختیار است، چراکه با بهره گیری از توانایی های خود، برای حل کارهای زمین مانده اقدام می کند.

به گزارش مرور نیوز، مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی قم و مدیران شعب جهاد دانشگاهی در دانشگاه قم، پردیس دانشگاه تهران و دانشگاه حضرت معصومه(س) روز یکشنبه به مناسبت سی هفتمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با حجت الاسلام والمسلمین کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی در این دیدار با اشاره به تعبیر «آتش به اختیار» که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان عنوان کردند، اظهارکرد: نمونه بارز این تعبیر را می توان "جهاد دانشگاهی" دانست، چراکه منتظر و معطل پروسه تصمیم سازی های بیرونی نمی ماند و با بهره گیری از توانایی های خود، برای حل کارهای زمین مانده اقدام می کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم با تصریح بر اینکه جهاد دانشگاهی نمونه بارز آتش به اختیار است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی منتظر نمی ماند مسئولینی که سرگرم فعالیت های متنوع هستند برایش خط مشی مشخص کنند، خود خط مشی مشخص دارد و طبق ضابطه و اصول کارهای جدی را پیش می برد.

وی گفت: اختلال در فرماندهی که در تعبیر مقام معظم رهبری مطرح شد، در کل عالم هست، قدرتمندان و مستکبرین با ایجاد اختلال می خواهند مردم را درگیر امور بیهوده کنند تا از اصل بمانند؛ برای مثال مردم غالب کشورهای پیشرفته اخبار را دنبال نمی کنند یا در انتخابات شرکت نمی کنند، به مسایلی سرگرم هستند اما اینکه در دنیا چه میگذرد برایشان مسئه نیست.

کرمی افزود: روحیه جهاد دانشگاهی باید حفظ و ترویج شود و لازم است این نمونه به عنوان الگوی مناسب آتش به اختیار عیان شود؛ نمونه ای از آتش به اختیار که نه تنها هرج و مرج نداشته بلکه منافع فراوانی را برای کشور در بر داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم با اشاره به نام جهاد دانشگاهی اظهار داشت: کار جهادی وقتی با علم درآمیزد نتیجه روشن و پرثمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان فعالیت های جهاد معطوف به فعالیت های علمی شده بود، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در کنار فعالیت های علمی با بازگشت به موضوعات فرهنگی و معنوی مایه ی برکات فراوانی در این عرصه بوده و هست.

کرمی با ابراز تاسف از اینکه تمام زمان روسا و مدیران دانشگاهی در جلسات مختلف می گذرد، گفت: همکاری های فرهنگی جهاد در دانشگاه ها پر رنگ و موثر بوده است لازم است این نهاد با همان رویه آتش به اختیار پیش رود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم در پایان گفت: در دوران دفاع مقدس کمک های جهاد دانشگاهی به جبهه های حق بر علیه باطل همراه و همیار کشور بود و امروز هم جبهه اقتصادی و مرتبط کردن علم و صنعت پیشروی جهاد است؛ فعالیت جهاد اقدام برای کارهای بر زمین مانده است.