همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: طرح سلامت اجتماعی در 10 نقطه استان همدان اجرا می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام علی دشتکی ظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: آنچه در نظام آفرینش، نظام توحیدی و اسلامی و به ویژه در مکتب تشیع اهمیت دارد زندگی و حرکت انسان در یک مسیر دارای هدف است.

وی با بیان اینکه هدف آفرینش، نظام‌های توحیدی، اسلامی و مکتب تشیع سعادت مادی و معنوی انسان است، عنوان کرد: انسان برای رسیدن به این هدف باید زندگی خود را براساس چارچوب و شاکله‌های کتب آسمانی به ویژه قرآن کریم تعریف کرده و مطابق آن حرکت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بابیان اینکه در مکاتب توحیدی آنچه سبب حرکت آدمی می‌شود عزت و عظمت خود انسان است که در مرحله نخست خود آدمی برای خود قائل می‌شود، گفت: ایثار و شهادت از جمله ویژگی‌های مهم در زندگی انسان‌ها است.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه اگر در هر جامعه‌ای ایثار و شهادت به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی زندگی مطرح شود حرکت و پویایی خاصی در آن جامعه به وجود می‌آید، گفت: عدم توجه به از خودگذشتگی در جامعه سبب انحطاط و زوال آن جامعه و در این گونه جوامع حقوق افراد پایمال می‌شود بنابراین پرداختن به این موضوع از وظایف مهم خبرنگاران است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز به موضوع خبر توجه شده است، گفت: امر به معروف و زدودن منکر در جامعه از ویژگی‌های خبر و خبرنگار است تا بدین وسیله جامعه به آرامش برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه مقام معطم رهبری در فرمایشات خود نیز به موضوع اطلاع‌رسانی توجه کرده و صداقت، حقگویی و حق‌جویی را از وظایف خبرنگاران برشمرده‌اند، گفت: خبرنگاران باید در انجام رسالت خود پایدار و ثابت قدم باشند.

وی با تشریح برنامه های تبلیغات اسلامی استان همدان در سال 96 افزود: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با 4 برنامه، پوشش تبلیغی مناسب در سطح استان با 6 برنامه، ارتقا کمی و کیفی فعالیت شوراهای فرهنگی محلات و روستاها و اجرای طرح سلامت اجتماعی 4 اولویت در اجرای برنامه‌های امسال است.

حجت الاسلام دشتکی بابیان اینکه علاوه بر اجرای طرح جهادگران فرهنگی و قرآنی در روستاها، 50 شورای فرهنگی نیز در روستاها نیز فعالیت خود آغاز کرده‌اند و طرح سلامت اجتماعی نیز با 6 برنامه در دو حوزه عمومی و تخصصی در سطح استان به اجرا درآمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: طرح سلامت اجتماعی در بخش تخصصی نیز در 10 نقطه از مناطق محروم و حاشیه شهرستان همدان اجرا شده و با محوریت مسجد، مدرسه و خانواده به دنبال ایجاد همکاری و تعامل بین دستگاه‌های فعال حمایتی، مددکاری و فرهنگی برای خدمت به مردم این مناطق است.

وی با بیان اینکه طرح سلامت اجتماعی در بخش تخصصی 300 نفر از مردم همدان را تحت پوشش خود قرارمی‌دهد، گفت: توجه به موضوع استعدادیابی و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی با محوریت مسجد محل و با مدیریت روحانی از دیگر ابعاد طرح سلامت اجتماعی است.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه 4 اولویت ذکر شده برای تحقق 72 عنوان برنامه محوری در استان درنظر گرفته شده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر پوشش تبلیغی این مجموعه در استان 95 درصد و با 150 هزارنفر روز ساعت است.