سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اخذ مجوز بیمارستان 530 تخت‌خوابی در منطقه رحمتیه شهرکردف گفت: با احداث این بیمارستان کمبود تخت‌های بیمارستانی استان جبران می‌شود.

به گزارش مرورنیوز، ارسلان خالدی‌فر 18 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان و آیین نجلیل از خبرنگاران، ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از وظیفه خبرنگاران به شمار می‌رود که مردم در جریان اقداماتی که انجام می‌شود، قرار گیرند.

وی افزود: خوشبختانه طی سه سال گذشته، برنامه بزرگی تحت عنوان برنامه نظام تحول سلامت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد که برای مردم و مناطق محروم همچون چهارمحال وبختیاری حیات‌بخش بود.

خالدی‌فر با اشاره به اینکه پیش از اجرای این طرح مشکلات بسیاری در حوزه خدمات‌رسانی وجود داشت، تصریح کرد: کاهش هزینه‌های پرداختی توسط مردم، کاهش تهیه داروها از خارج از بیمارستان‌ها، ترویج زایمان طبیعی و ماندگاری پزشکان و متخصصان به خصوص در روزهای تعطیل و در مناطق دور افتاده از اقدامات انجام شده این طرح است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مطلوبی به منظور پیشرفت و توسعه درمان در دستور کار است، گفت: مجوزات مربوط به احداث بیمارستان 530 تخت‌خوابی در منطقه رحمتیه شهرکرد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برنامه و بودجه اخذ شده که امید است بودجه‌ای برای ساخت این بیمارستان در سال آینده در نظر گرفته شود و کمبود تخت‌های بیمارستانی را جبران کند.

خالدی‌فر با اشاره به اینکه مجوز لازم برای احداث اورژانس هوایی نیز اخذ شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل کوهستانی بودن، بایستی یکی از اولویت‌های استان احداث اورژانس هوایی باشد و هر چه سریع‌تر تامین اعتبار شود.

وی گفت: امید است تا پنج ماه آینده با گرفتن مجوزهای لازم دستگاه‌های ام آر آی، سی تا اسکن و رادیو تراپی خریداری شود.

خالدی‌فر ادامه داد: در حوزه پژوهشی نیز، طی 13 سال متوالی این دانشگاه در میان دانشگاه‌های هم‌تراز خود رتبه نخست را کسب کرده که امید است موفقیت‌ها روز به روز افزایش یابد.

خالدی‌فر خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزیر بهداشت نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم به منظور رشد و توسعه حوزه سلامت دارد.