خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در چهار ماه نخست سال جاری 15هزار و 760 راننده در ناوگان حمل بار استان فعالیت کرده‌اند که شاهد رشد 7 درصدی در این حوزه بوده‌ایم.

به گزارش مرور نیوز، علی زندی فر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد چهار ماه نخست امسال درحوزه حمل‌ونقل کالا گفت: از ابتدای سال 96 تا پایان تیرماه یک میلیون و 723 هزار و 548 تُن انواع کالا از طریق ناوگان حمل بار استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۷ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان بار در قالب 125هزار و 443 فقره بارنامه جابه‌جا شده است، افزود: این در حالی است که در چهارماه اول سال 95 تعداد 111هزار و 192 فقره بارنامه در استان صادر شده بود و نشان از افزایش ۱۲.۸درصدی صدور بارنامه در چهارماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی این افزایش را نتیجه رشد اقتصادی، کنترل دروازه‌ای ناوگان بار و کنترل نرخ حمل دانست و گفت: درمجموع در سال 95 بالغ بر 5 میلیون و 21 هزار و 255تن انواع کالا در قالب 395هزار و 378 فقره بارنامه از طریق ناوگان حمل بار استان جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از افزایش 7 درصدی اشتغال در ناوگان حمل بار استان خبر داد و افزود: در چهارماه نخست سال جاری 15هزار و 760 راننده در ناوگان حمل بار استان فعالیت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 14هزار و 736 نفر از رشد هفت درصدی برخوردار شده است.

زندی‌فر با بیان اینکه علی‌رغم افزایش اشتغال در بخش حمل بار استان، شاهد کاهش ۲.۴ درصدی تعداد خودروهای این ناوگان در لرستان هستیم، تصریح کرد: تعداد این خودروها از 8 هزار و 923 دستگاه در چهارماه نخست 95 به 8 هزار و 703 دستگاه در مدت مشابه امسال کاهش یافته است.

وی میانگین عمر ناوگان حمل بار استان در چهارماه نخست امسال را ۱۵.۱۹ سال عنوان کرد و افزود: این در حالی است که عمر این ناوگان در چهارماه اول سال گذشته ۱۵.۸۳ سال بوده که نشان می‌دهد این ناوگان چهار درصد جوان‌تر شده است.