نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی از وجود 20 پهنه معدنی در شهربابک خبر داد و گفت: بخش خصوصی برای استخراج این پهنه‌ها اعلام آمادگی کرده است که یکی از الزامات استخراج معادن رفع مشکل گازرسانی به این مناطق است.

به گزارش مرور نیوز، «علی اسدی» ظهر امروز چهارم شهریورماه در جلسه شورای اداری شهرستان شهربابک با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با گرامیداشت هفته دولت، گفت: تکمیل زیرساخت های بنیاد پیشرفت هر منطقه است.

وی موقعیت جغرافیایی شهرستان شهربابک را یکی از علل توسعه و اشتغال آن دانست و افزود: در بخش برق و گاز در این شهرستان شهربابک مشکلاتی وجود دارد که باید نگاه ویژه ای به این موضوع شود.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاهای استان کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر کمتر در اولویت قرار گرفته است که از وزیر نفت درخواست کرده‌ایم که برای برطرف کردن آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی از وجود 20 پهنه معدنی در شهربابک خبر داد و گفت: بخش خصوصی برای استخراج این پهنه‌ها اعلام آمادگی کرده است که یکی از الزامات استخراج معادن برطرف کردن مشکل گازرسانی به این مناطق است.

اسدی با بیان این مطلب که در حوزه برق نیز پشتیبانی خاصی نداشته‌ایم، تصریح کرد: منابع اعتباری دولتی در بخش عمرانی محدود است اما باید اعتبارات محور شهربابک که یک طرح ملی است و اعتبارات آن از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود، اختصاص یابد که دکتر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قول مساعد دادند که از محل اعتبارات استانی نیز برای این پروژه اختصاص دهند.

وی به قدمت زیاد بیمارستان شهربابک اشاره کرد افزود: با توجه به این‌که شهرستان شهربابک رو به پیشرفت است و در مسیر بین‌المللی و وجود معادن در این شهرستان در آینده شاهد مهاجرت مردم به این شهرستان هستیم، بنابراین بیمارستان جدید در شهرستان شهربابک نیاز است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی اختصاص اعتبارات تنش آبی را اضطراری دانست و خاطرنشان کرد: سرعت برطرف کردن مشکل آب دهج و خبر به‌علت کمبود نقدینگی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: هدررفت آب در شهرستان بابک به‌علت قدمت زیاد آن فراوان است و باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

اسدی از اقدامات صورت گرفته در راستای رونق صنعت گردشگری شهرستان شهربابک سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 60 اقامتگاه بوم‌گردی در شهربابک آماده بهره‌برداری می‌شوند و از علاقمندان در حوزه گردشگری می‌خواهیم که طرح‌های خود را ارایه دهند تا تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند.