استاندار کرمان گفت: تعیین و تکلیف کاروانسرای وکیل شهر کرمان از سوی دستگاه قضای استان، جای قدردانی دارد و به راستی این اقدام در تاریخ میراث فرهنگی استان کرمان ثبت و ضبط خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، «علیرضا رزم‌حسینی» در دیدار رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان از حبس شدن بسیاری از پروژه‌ها توسط برخی افراد سودجو سخن به میان آورد و گفت: تعیین و تکلیف کاروانسرای وکیل شهر کرمان از سوی دستگاه قضای استان، جای قدردانی دارد و به راستی این اقدام در تاریخ میراث فرهنگی استان کرمان ثبت و ضبط خواهد شد.

وی مبارزه با حاشیه‌نشینی را یکی از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در استان کرمان دانست و گفت: با حمایت دستگاه قضائی و تعامل شورای تأمین استان بیش از 1825 هکتار از اراضی تصرف شده در شهر کرمان رفع تصرف شد.

استاندار کرمان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دفاع از حقوق عامه، افزود: در این راستا طرح مبارزه با حاشیه‌نشینی در استان کرمان به طور جد در دستور کار قرار گرفت و استمرار این روند موجب شد تا رشد حاشیه‌نشینی در سطح استان متوقف شده و به صفر برسد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: نامگذاری این ایام موجب یادآوری اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده هم‌چنین یادآور شناسایی وظایف دستگاه‌هاست.

وی از شهیدان باهنر و رجایی به‌عنوان دولتمردانی نام برد که یادگار یک فرهنگ انقلابی و مکتبی بودند، یادآور شد: شهیدان باهنر و رجایی در برهه‌ای مسئولیت پذیرفتند که نظام مقدس جمهوری اسلامی نوپا و در حال استقرار و جوانه زدن بود و از سوی دشمنان تهدید می‌شد.

استاندار کرمان هفته دولت را فرصت مناسبی برای بیان و اطلاع‌رسانی شفاف خدمات و عملکرد دولت دانست و تصریح کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان کرمان تاکنون، ثمرات خوبی را با همراهی ارکان حکومت در استان به‌ویژه میان دولت و دستگاه قضا فراهم کرده است.

رزم‌حسینی با تأکید بر این‌که استمرار الگوی اقتصاد مقاومتی که هم‌اکنون در مناطق هشتگانه استان کرمان در حال اجراست، می‌تواند گام‌های خوبی را برای ایجاد اشتغال‌های خرد فراهم نماید، خاطرنشان کرد: مجموع 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شده در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان، تاکنون بیش از 41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که قابل رصد و بررسی است.

رزم‌حسینی با اشاره به این‌که برخی پروژه‌ها در سطح استان کرمان با کندی پیش می‌روند، از رئیس کل دادگستری خواست تا مسئولان این پروژه‌ها از سوی دستگاه قضای استان احضار شده و هدایت شوند تا پروژه‌ها طبق برنامه زمانبندی و با سرعت بیشتر پیش روند.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطق اقتصادی استان از سوی معین‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: انتظار می‌رود از سوی رئیس کل دادگستری استان ابلاغیه‌ای مبنی بر راه‌اندازی کمیته ویژه دفاع از حقوق سرمایه‌گذاران در مناطق اقتصادی استان صادر شود.