معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: تفاهم‌نامه شیوه‌نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق در ساختمان‌های استان گلستان از مهرماه امسال اجرا می‌شود.

به گزارش مرور نیوز از گرگان ، به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ، رضا مروتی در مراسم افتتاحیه اجرای شیوه‌نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق در سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با ابراز خوشحالی از افزایش کیفیت خدمات مهندسی به مردم اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت اجرای این تفاهم‌نامه همکاری بسیار مناسب ارگان‌های مرتبط است که باید این تعامل‌ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره با تخصصی بودن امور مربوط به ساخت و ساز افزود: اجرای چنین شیوه‌نامه‌هایی سبب اعتلای کیفیت خدمات مهندسی و در پی آن بالابردن عمر ساختمان می‌شود و دقت نظر در اجرایی کرد تفاهم‌نامه‌ها بسیار مهم است.

مروتی فعالیت‌های اخیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان مانند تفاهم‌نامه‌ها و برنامه‌های آموزشی و نظارتی را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تغییرات در نوع فعالیت‌ها و عملکرد سازمان محسوس است.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: ایمنی در ساختمان از ضروریات اساسی است و قدم بعدی باید در این جهت یعنی ایمن‌سازی کارگاه‌ها، شهرک‌ها و واحدهای صنعتی برداشته شود.

وی در این رابطه با اشاره به ورود خدمات مهندسی در بخش اماکن صنعتی اظهار داشت: مهم‌ترین مزیت این کار ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان هم در این جلسه گفت: براساس برنامه زمان‌بندی کمیته راهبری این تفاهم‌نامه همه کارهای مورد نیاز و زیرساخت‌های مناسب در جهت اجرای شیوه‌نامه برق صورت پذیرفته است.

احمد تجری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار مفید برای مهندسان اظهار داشت: علاوه بر مهندسان، آموزش‌های لازم به پرسنل دفاتر سطح استان نیز داده شده و در تلاش هستیم با همکاری ارگان‌های مرتبط این شیوه‌نامه به بهترین صورت ممکن اجرایی شود.

تجری تاکید کرد: ارتقای سرعت خدمات‌رسانی در همه لایه‌های سازمان یک اصل است و در اجرای این تفاهم‌نامه نیز مدنظر قرار دارد.

نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان نیز در این نشست اظهار داشت: عدم اجرای مناسب مبحث 13 مقررات ملی ساختمان به کیفیت خدمات‌رسانی برق آسیب جدی زده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم اجرای این شیوه نامه، بر بررسی چگونگی اجرا تا بر طرف کردن نقاط ضعف و نیز تداوم دوره های آموزشی تاکید کرد.

ایوب پسرکلی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان هم در این مراسم گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه شاهد افزایش کیفیت خدمات مهندسان به مردم خواهیم بود و ایرادات گذشته مرتفع می‌شود.

پسرک‌لی افزود: برنامه‌ریزی اجرایی شیوه‌نامه سبب نظارت بر مهندسان و کنترل عملکرد آنها خواهد شد.