رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شورای پنجم شهر رشت نگاه حمایتی و توجه ویژه‌ای به آتش‌نشانان و حوزه آتش‌نشانی دارد گفت: افزایش امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی برای شهر رشت ضرورت دارد.

به گزارش مرور نیوز، سید امیرحسین علوی در دیدار با مسئولان سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفتم مهرماه و روز آتش‌نشانی و ایمنی اظهار داشت: آتش‌نشانی از مشاغل سخت و زیان‌آور دنیای امروز محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شماره 125 از شماره‌های آشنا و مقدس برای افراد آسیب دیده محسوب می‌شود تصریح کرد: آتش‌نشانان با شجاعت و از جان‌گذشتگی با حفظ و نجات جان و اموال شهروندان به جامعه خدمت می‌کنند.

علوی شغل آتش‌نشانی را از مشاغل پرخطر عنوان کرد و با تاکید بر اینکه این شغل پر‌خطر بیانگر خدمت صادقانه و بی ادعا مردانی از جنس خدمت و ایثار است بیان کرد: آتش‌نشانان همواره در تمامی حوادث از افرادی آشنا، قابل اعتماد و خدمتگزار برای مردم و جامعه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به هفتم مهرماه سال 59 و با بیان اینکه در این روز با حمله هوایی رژیم بعث عراق به پالایشگاه آبادان آتش‌سوزی مهیبی رخ داد خاطرنشان کرد: در پی مهار این آتش سوزی با حمله هوایی پیاپی رژیم بعث عراق تعداد زیادی از آتش‌نشانان ایران اسلامی به شهادت رسیدند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره بر ضرورت افزایش تجهیزات و امکانات آتش‌نشانان کشور و همچنین شهر رشت و با بیان اینکه این حوزه نیازمند توجه است افزود: متاسفانه در کشور به شرایط اقتصادی و تجهیر امکانات حوزه آتش‌نشانی توجه کمتری شده است.

علوی با تاکید بر اینکه شورای پنجم شهر رشت نگاه حمایتی و توجه ویژه‌ای به آتش‌نشانان و حوزه آتش‌نشانی دارد تصریح کرد: تلاش است با خرید و تجهیز امکانات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی شهر رشت یاریگر تلاشگران و زحمت‌کشان عرصه آتش ‌نشانی در شهر رشت باشیم.