فرماندار اردبیل گفت: مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی و کاهش بارندگی‌ها وضعیت منابع آب اردبیل را بسیار بحرانی کرده است.

به گزارش مرور نیوز، جواد زنجانی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اردبیل اظهار داشت: با توجه به مصرف بسیار زیاد آب در بخش کشاورزی و کاهش بارش‌ها هم‌اکنون وضعیت منابع آبی اردبیل شدیدا بحرانی است و نیازمند برنامه‌ریزی‌های هدفمند و منسجم در این زمینه هستیم.

وی افزود: نیاز است در ارتباط با کشت محصولات نیاز به آب کم برنامه‌ریزی‌های اساسی و هدفمند مبنای کار قرار داده شود و کشت محصولات نیازمند به آب زیاد از جمله سیب‌زمینی از برنامه‌های کشاورزان خارج شده و محصولات نیاز به آب کم جایگزین شود چرا که ادامه این اقدام خطر جدی برای منطقه است.

فرماندار اردبیل گفت: جایگزین روش‌های آبیاری مدرن نیز به جای روش‌های سنتی کشاورزی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این زمینه است که نیاز است در این زمینه کشاورزان با حمایت مسئولان مربوطه بتوانند اجرای این طرح‌های اساسی و مهم را تحقق بخشند.

زنجانی بیان کرد: عدم توجه به تکنولوژی‌ها و روش‌های جدید برای خارج کردن منطقه از شرایط بحرانی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که هم‌اکنون با آن روبه‌رو هستیم و باید به این موضوع توجه داشت که ادامه راه بدون برنامه و هدف به نفع منطقه و خود کشاورزان نخواهد بود.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه نیز بر عهده رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها است که امیدواریم در این زمینه تعاملات مناسبی با ما داشته باشند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای برطرف کردن مشکلات موجود در این زمینه دست یابیم و بحران آب را برطرف کنیم.

فرماندار اردبیل افزود: در این زمینه علاوه بر کشاورزان همشهریان نیز باید در مصرف آب مدیریت و صرفه‌جویی را مبنای کار قرار دهند و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شوند.