رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: در بازدیدهای به عمل آمده, متاسفانه کارگاه تولید پوشک بچه, در طویله منزلی در گنبدکاووس کشف شد که بدون رعایت بهداشت و استانداردهای لازم, مبادرت به تولید می‌کرد و به قیمت بسیار ارزان در بازار به فروش می‌رساند.

به گزارش مرور نیوز محمدرضا فشایی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در آمار موجود تعداد خانوارهای ساکن در محله مدرسی, 20 خانوار بود که با مراجعه تک تک منازل, 490 خانوار در این محله شناسایی شدند.

وی افزود: در بازدیدهای به عمل آمده, متاسفانه کارگاه تولید پوشک بچه, در طویله منزلی کشف شد که بدون رعایت بهداشت و استانداردهای لازم, مبادرت به تولید می‌کرد و به قیمت بسیار ارزان در بازار به فروش می‌رساند.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس افزود: معضل دیگر در این محله, عدم مشاوره ژنتیکی در خانواده‌ها است و نیاز است در این مورد توجه شود, زیرا در برخی خانواده حتی نزدیک به 10 معلول وجود دارد.

فشایی تصریح کرد: این محله, نانوایی ندارد و مشکل دیگر آن پارک موجود است که علاوه بر فضاسازی و فنس‌کشی, باید مواردی هم مورد توجه قرار گیرد که منشاء آسیب‌های اجتماعی نشود.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: در محله اسلام‌آباد, 34 نفر معتاد و در محله مدرسی 7 نفر معتاد به صورت رایگان به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند تا با بازگشت به زندگی سالم, از آسیب‌های اجتماعی در خانواده این افراد جلوگیری شود.

فشایی گفت: در بازدیدهای بهزیستی از مناطق آلوده, 3 نفر در حاشیه رودخانه جوار محله بدلجه شناسایی و به شیلتر معرفی شدند, همچنین از مراکز DIC شهرستان و فعالیت آنان نیز بازدید شد.

فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: مدرسه محله اسلام آباد جزء مدارس تخریبی است و در اعتبارات استانی, بودجه در نظر گرفته شده که به محض تخصیص آن تخریب و بازسازی خواهد شد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: سرویس بهداشتی مدرسه اسلام آباد, با کمک یک خیر بازسازی و تعمیر شد تا دانش‌آموزان تا زمان تخریب مدرسه مشکل سرویس بهداشتی نداشته باشند.

رزاقی تصریح کرد: در سال جاری بیشترین جذب کودکان بازمانده از تحصیل را در آموزش و پرورش داشتیم, کما اینکه در مناطق آلوده, 600 نفر از خانواده های دانش آموزان, آموزش خانواده را گذراندند.