صادر کنندگان نمونه در فارس معرفی می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز ، همتی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه در ۲۴ آبان ماه امسال گفت: از ۵ صادرکننده ملی، ۱۹ صادر کننده استانی و ۶ شرکت صادرکننده صاحب نوآوری تقدیر می‌شود.

وی بیان کرد: ۷۳ صادرکننده برای شرکت در همایش از صادرکنندگان نمونه در فارس ثبت نام کرده اند که پارسال ۵۳ صادرکننده در فارس برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده بودند.

همتی با بیان اینکه امسال ۵۱ درصد از کل صادرکنندگان برتر ملی، از استان فارس هستند، افزود: در ۲۰ دوره برگزاریی جشنواره صادرکنندگان نمونه ملی فارس سالانه حداکثر ۲ صادرکننده برتر دارد و امسال این تعداد به ۵ صادرکننده رسیده که نتیجه اقدامات انجام شده در ۴ سال گذشته است.

قیمت کالا

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: صادرکننده برتر بر اساس عملکرد ۳ ساله انتخاب می‌شود و تنها فعالیت‌های یک ساله مد نظر و ملاک نیست و صادرات به بازار جدید، ایجاد دفاتر فروش یا نمایندگی در کشور‌های هدف، ثبت برند، اخذ گواهینامه استاندارد ملی و بین‌المللی از موارد مد نظر در انتخاب صادرکننده برتر ملی است.

همتی ادامه داد: صادرات رشد ۴۴ درصدی را تجربه کرده و ۲ میلیون تن کالا به ارزش ۱ میلیارد و ۴۳ میلیون دلار از فارس صادر شده که نسبت به پارسال ۴۰ درصد به لحاظ وزن و ۴۴ درصد نیز ارزش داشته است.