تفاهم نامه سه جانبه همکاری اتاق بازرگانی، شهرداری اصفهان و شهرداری فرایبورگ آلمان با هدف توسعه فعالیت های مشترک در بخش گردشگری به امضا رسید.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: 16 سال است که اصفهان و فرایبورگ عقد خواهرخواندگی امضا کرده اند اما در این راستا هنوز دو شهر نتوانسته اند از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

سید رسول رنجبران با اشاره به روابط نزدیک صنعتی ایران و آلمان گفت: آلمان در بخش صنایع ایرانی سرمایه گذاری بسیاری داشته است ولی در بخش گردشگری ایران سرمایه گذاری انجام نداده است.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه های متعددی بین دو شهر به امضا رسیده است اما تاکنون هیچ یک از این تفاهم نامه ها اجرایی نشده است و امیدواریم در بخش گردشگری این تفاهم نامه اجرایی شود.

وی افزود: برجام و توسعه روابط خارجی کشور، فرصت خوبی را برای اجرایی شدن تفاهم نامه های منعقد شده بین اصفهان و سایر شهرهای جهان به وجود آورده است و باید از این فرصت برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها و گسترش همکاری ها استفاده کنیم.

کایرچ باچ شهردار فرایبورگ که ریاست کمیسیون گردشگری این شهر را نیز بر عهده دارد درباره تفاهمنامه سه جانبه بین اتاق بارگانی اصفهان، شهردار این کلان شهر و شهرداری فرایبورگ گفت: ساخت هتل و ایجاد امکانات جدید صنعت گردشگری در اصفهان از مفاد این تفاهمنامه است.

با اشاره به اینکه شهرهای فرایبورگ و اصفهان از 16 سال قبل تفاهم نامه خواهرخواندگی منعقد کرده اند، افزود: در این مدت دو شهر در زمینه فرهنگی با یکدیگر همکاری کرده اند اما توسعه همکاری های اقتصادی به ویژه در صنعت گردشگری از رویکرد جدید در روابط این دو شهر است.