فرماندار شهرکرد از شروع پروژه پرورش گل محمدی و گیاهان دارویی به مساحت 1000 هکتار در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این پروژه در بخش‌های مرکزی، فرخشهر و لاران مردم می‌توانند در اراضی تعیین شده به کاشت گل محمدی، بادام وحشی و گیاهان دارویی به صورت دیم اقدام کنند.

به گزارش مرور نیوز، حمید ملک‌پور در ششمین جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان شهرکرد اظهار کرد: چهار طرح اقتصادی در شهرستان شهرکرد در دریافت تسهیلات از سوی بانک‌های استان دچار مشکل بودند که با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد تسهیلات به این پروژه‌ها اختصاص یابد.

وی با بیان این‌که در شهر هفشجان سه پروژه اقتصاد مقاومتی در حال پیگیری و اجراست، افزود: یک پروژه گردشگری و دو پروژه صنعتی در شهر هفشجان در حال بررسی و اقدام است.

ملک‌پور با اشاره به طرح 1200 هکتاری کاشت مو مرغملک و رفع مشکل جهادکشاورزی با کشاورزان مرغملک، اظهار کرد: 200 هکتار از این پروژه به عنوان فاز اول دی ماه سال جاری زیر کاشت مو خواهد رفت.

وی از شروع پروژه پرورش گل محمدی و گیاهان دارویی به مساحت 1000 هکتار در سطح شهرستان شهرکرد خبر داد و تصریح کرد: در این پروژه در بخش‌های مرکزی، فرخشهر و لاران مردم می‌توانند در اراضی تعیین شده به کاشت گل محمدی و بادام وحشی به صورت دیم اقدام کنند.

وی با بیان این‌که استقبال از طرح کشت گل محمدی و گیاهان دارویی بسیار مطلوب بوده است، تصریح کرد: افراد جویای کار و دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی بیشترین علاقمندی را به این طرح نشان دادند.

ملک‌پور اظهار کرد: در این طرح به هر نفر پنج هکتار زمین واگذار می‌شود و مجموعا برای 200 نفر در بخش کشاورزی اشتغال‌آفرینی خواهد شد.

در این جلسه طرح‌های فلات کوهرنگ، حیان زاگرس و مجموعه اقامتی هفشجان بررسی و مشکلات آن‌ها با هماهنگی با دستگاه‎های ذیربط حل شد.