در آئینی با حضور معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و جمعی از مدیران استان 14 اتاق زایمان‌ یک‌نفره(ال.دی.آر) در استان سمنان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، «مهدی شادنوش» در این آیین افتتاح که در ارتباط ویدئویی با قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت انجام شد، اظهار کرد: این سوئیت‌های «ال.دی.آر» در سه شهرستان سمنان، دامغان و مهدیشهر به بهره‌برداری رسیدند.

وی از کاهش آمار سزارین‌ها در این استان خبر داد و افزود: علوم پرشکی این استان در کنار ایجاد این زیرساخت‌ها و تجهیزات به‌روز می‌کوشد به کاهش بیش از پیش سزارین و افزایش زایمان‌های طبیعی در کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به نقش مهم فرهنگ‌سازی در این زمینه تصریح کرد: در نتیجه این اقدامات و فرهنگ‌سازی‌ها آمار سزارین‌های غیرتکراری در استان سمنان از 41 درصد در سال 91 به 25 درصد در 6 ماهه اول امسال رسیده است.

دکتر شادنوش گفت: کل زایمان‌های طبیعی در این استان نیز از 37 درصد در سال 92 به 47 درصد در 6 ماهه اول سال‌جاری رسیده که آمار امیدبخشی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان این توفیقات را نتیجه یک کار جمعی دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های به‌دست آمده در این بخش علاوه‌بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان نتیجه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی در سطح جامعه است که باید با قوت بیشتری تداوم بیابد.

این مقام مسوول یادآور شد: با راه‌اندازی این سوئیت‌های اختصاصی زایمان طبیعی، خدمات راحت‌تری به مادران ارائه و برخلاف گذشته که چندین زایمان در یک اتاق صورت می‌گرفت دیگر مادران از فضای اختصاصی و کاملاً ایمن و مدرنی برای زایمان برخوردار می‌شوند.