جلسه هم‌اندیشی و توان‌سنجی برای ایجاد موزه باستان‌شناسی در شهرستان ایذه تشکیل شد.

به گزارش مرور نیوز، در این جلسه که روز گذشته جمعه 21 آبان برگزاری شد مقرر شد که با مشارکت میراث فرهنگی پایگاه آیاپیر، اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و با مشارکت و هم‌افزایی و تعامل این موزه تا هفته میراث فرهنگی یعنی اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد و در موزه باستانشناسی ایذه به روی مردم گشوده شود.

ایوب سلطانی، مدیر اداره میراث فرهنگی و پایگاه پژوهشی آیاپیر ایذه، در این باره به خبرنگار ایسنا در خوزستان گفت: پایگاه آیاپیر هم‌اکنون به دنبال طراحی ساختمان و تعیین محتوای این موزه است.

وی ادامه داد: در صورت انجام بدون وقفه وظایف و تعهداتی که در جلسه مقرر شد، موزه باستانشناسی ایذه در هفته میراث فرهنگی به بهره‌برداری خواهد رسید.

سلطانی اظهار کرد: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان توجه ویژه‌ای به میراث ایذه دارد و تعیین کارگروه ثبت جهانی ایذه و ایجاد موزه باستانشناسی و مردم‌شناسی جزو اولویت‌های او در ایذه است.

به گفته مدیر اداره میراث فرهنگی ایذه: همچنین مدیرکل دفتر حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی برای مرمت کوشک نورآباد و ایجاد موزه مردم‌شناسی قول همکاری داد.

در این نشست مدیرکل موزه‌های کشور، مدیرکل دفتر حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و تنی چند از مسؤولان محلی حضور داشتند.