رئیس ستاد کمیته بهداشت و درمان اربعین استان ایلام گفت: فوریت‌های پزشکی در این ایام اربعین باید در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور پیدا کنند.

به گزارش مرور نیوز، علی دل پیشه در همایش بزرگ نظام سلامت اربعین مرز مهران اظهار کرد: گروه‌های پزشکی و آمبولانس‌های که از دیگر استان‌های کشور به ایلام برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ایلام اعزام شدند در 55 نقطه مسیر تردد زائران مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه 170 نفر پزشک عمومی و متخصص در بیمارستان‌های استان مستقر می‌شوند، افزود: زائرانی که در این ایام از مرز مهران ترددمی‌کنند 4 برابر جمعیت استان هستند، لذا ارائه خدمت از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

دل پیشه ادامه داد: علاوه بر نیروهای استان 480 نفر نیرو پزشکی دیگر در این ایام در مرز مهران استان مستقر هستند و آماده ارائه هر گونه خدمات درمانی و پزشکی به زائران مرز مهران هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: اربعین فرصت خوبی برای محک زدن توانمندی‌های کشور بخصوص در حوزه بهداشت و درمان است و از طرف دیگر ارائه خدمت به 20 میلیون زائر در مدت 10 روز اقتدار نظام را نشان می‌دهد، منحصربه‌فرد است و در جهان نظیر ندارد.

وی اضافه کرد: نیروهای تلاش‌گر فوریت‌ها در این ایام  در کمترین زنان ممکن در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.