استاندار اصفهان گفت: حجم آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود به 149 میلیون متر مکعب رسیده است که تنها 11 درصد حجم کلی سد را شامل می شود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، رسول زرگرپور اضافه کرد: سال گذشته تا این تاریخ 348 میلیون مترمکعب و براساس میانگین بلندمدت 628 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد وجود داشت.

وی افزود: میزان آب ذخیره شده کنونی نشان می دهد که امسال در وضعیت بحرانی قرار داریم.

استاندار اصفهان که در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سخن می گفت، تصریح کرد: 82 درصد از جمعیت و 85 درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی است که باید این شرایط به صورت مستمر به مردم اطلاع رسانی شود.

وی اعلام کرد: در جلسه هیأت دولت، طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان به عنوان موفق ترین طرح اجرایی کاهش آلودگی هوا در کشور معرفی شد.

زرگرپور به تعداد روزهای هوای سالم اصفهان در مقایسه با سال های گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 92 تا این تاریخ تنها 56 روز هوای سالم گزارش شد که امسال تاکنون 200 روز هوای سالم و شش روز هوای پاک گزارش شده که حدود چهار برابر سال 92 است.

استاندار اصفهان در ادامه به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در باره اقدامات انجام شده برای راهداری زمستانی اشاره کرد و افزود: بازدید و مانور راهداری، خرید شن و نمک، تعمیر و تجهیز ماشین آلات، خرید سوخت مصرفی خودروها، خرید روغن و ضد یخ، بهسازی و روکش راه ها و احداث روشنایی در گردنه ها از جمله اقدامات صورت گرفته است.

در این جلسه مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان در باره میزان کاهش خروجی سامانه آب شرب و مدیرعامل جمعیت هلال احمر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیرکل هواشناسی و مدیرعامل آب منطقه ای، گزارش های خود را ارائه کردند.