وزیر نیرو گفت:مقرر شد تا پایان سال عملیات بهره‌برداری ۲۵ پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومان صورت گیرد.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح همزمان ۴۱ پروژه صنعت آب و برق کشور گفت: این پروژه به ارزش کل سرمایه‌گذاری ۳۰۰۷ میلیارد تومان در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی، زنجان، کرمان، قزوین و لرستان انجام شده است.

او ادامه داد: با پروژه‌های امروز در مجموع ۲۰۲ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانیان تصریح کرد: مقرر شد تا پایان سال عملیات بهره‌برداری ۲۵ پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومان صورت گیرد.

وزیر نیرو افزود: در قالب این پویش ۱۰ سد بزرگ در ۶ استان کشور با ظرفیت ۷۴۵ میلیون مترمکعب و ۲۰۰ هزار هکتار شبکه آبیاری، آبرسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستا، ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۶ تصفیه‌خانه آب شرب نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانیان گفت: امسال همچنین یک هزار و ۱۲۴ روستای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند و ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۶ تصفیه‌خانه آب شرب نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: در حالی که ۴ دهه پیش ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران حدود ۷ هزار مگاوات بود  در آغاز دولت تدبیر و امید یعنی ۶ سال پیش به حدود ۶۹ هزار مگاوات رسید، امروز در آستانه ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده هستیم و در این مدت بیش از ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید ساخته شده و این بدان معناست که به‌ طور متوسط به نسبت سال‌های قبل آغاز دولت، هر سال ۲۵ درصد افزایش ظرفیت احداث نیروگاه‌ها را داشته‌ایم.