مدیرعامل اتحادیه باغداران گفت: با آسیب‌شناسی که وزارت کشور انجام داده است، بناست غرفه میادین میوه و تره‌بار به اتحادیه‌های مرکزی باغداری واگذار شود.

نوذر نگهداری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مرور نیوز با بیان اینکه قرار است غرفه میادین میوه و تره‌بار به اتحادیه‌های مرکزی باغداری واگذار شود گفت: قرار شده واگذاری غرفه‌های میوه و تره‌بار در برنامه ششم توسعه به اتحادیه‌های باغداری آغاز شود.

وی ادامه داد: در سال اول واگذاری با 25 درصد آغاز می شود و سالانه 15 درصد به واگذاری‌ها اضافه شده، تا اینکه در طی چند سال به طور کامل غرفه‌های عرضه میوه و تره‌بار از سازمان میادین میوه و تره‌بار به اتحادیه‌های مرتبط واگذار شوند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران افزود: با این کار بسیاری از واسطه‌هایی که سبب افزایش قیمت میوه می‌شوند، حذف خواهند شد و اجرای این‌گونه کارها باید به تشکل‌هایی واگذار شود که توسط دولت قابل‌ ردیابی باشد.

وی تصریح کرد: در نشست‌های قائم‌مقام بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری، تصمیم بر آن شد که طی یک برنامه پنج‌ساله، تمامی غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار به تشکل‌ها و تولیدکنندگان کشاورزی واگذار شود که با توجه به علمکرد این اتحادیه، نخستین تشکلی که مجوز در اختیار گرفتن این غرفه‌ها را دریافت کرد، اتحادیه سراسری باغداران ایران بود.

به گفته این مسئول هم‌اکنون تصمیم درباره این واگذاری‌ها به شورای واگذاری سازمان میوه و تره‌بار رسیده است و ما منتظر ابلاغ آن‌ها برای دریافت غرفه‌ها هستیم.

سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده‌های کشاورزی بر اساس مصوبه شورای انقلاب در بهمن‌ماه 1358 زیر نظر شهرداری تهران تشکیل شد اما اساسنامه سازمان در سال 1370 به تصویب وزارت کشور رسید. بر اساس ماده (3) این اساسنامه، سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده‌های کشاورزی، سازمانی وابسته به شهرداری تهران است اما شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی و اداری دارد و بر اساس اصول بازرگانی اداره می‌شود.