دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان کشور،امروز با حضور معاون مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، در فضایی به مساحت 14 هزار متر مربع در سالن های 38 و35 نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز، قنبری در آیین افتتاح دهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان کشور گفت: دولت خود را مصمم به ارتقای کیفیت نان می‌داند و از آنجا که برگزاری چنین نمایشگاه هایی به تبادل اطلاعات و دانش و تکنولوژی روز داخلی و خارجی در این صنعت منجر می‌شود، نقش موثری در ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه آرد و نان کشورخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ، تعامل تولیدکنندگان داخلی و خارجی را دربرپایی دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان، موثر و مطلوب دانست و صنعتی سازی تولید نان کشور را از برنامه‌های دولت برای ارتقای کیفیت و کمیت و بهداشت و سلامت نان مصرفی مردم اعلام کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: تولید نان به روش صنعتی، یکی از راهکارهایی است که به کاهش ضایعات نان و ارتقای کیفیت، کمیت و بهداشت نان کمک خواهد کرد.

قنبری با اشاره به رشد کمی و کیفی مشارکت کنندگان در دهمین نمایشگاه نان صنعت آرد و نان نسبت به دوره‌های قبل، اظهار کرد: حضور پر تعداد و موثر تولید کنندگان آرد و نان و تجهیزات وابسته به این صنعت از کشورهای مختلف در کنار تولید کنندگان داخلی، ارتقای وضعیت صنعت آرد و نان کشور را نوید می‌دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود پتانسیل ها و توانایی های بالای تولیدکنندگان داخلی در زمینه رقابت با تولیدکنندگان خارجی در زمینه صنایع تولیدی وابسته به آرد و نان ، این مهم را نشان دهنده‌ی رشد و پیشرفت کشور در حوزه‌ی آرد و نان و صنایع وابسته به آن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، همچنین بر حمایت از تولید کنندگان و سازندگان داخلی ماشین آلات و تجهیزات و دستگاههای تولید و نگهداری آرد و نان در راستای افزایش کمی و کیفی تولیداتشان و تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه تاکید کرد.

براساس این گزارش؛ دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان به مدت 4 روز، از روز سه شنبه 16 تا جمعه 19 آذر و از ساعت 9 صبح الی 17 در سالن های 38 وA 35 نمایشگاه بین المللی تهران، پذیرای علاقه‌مندان، صنعتگران و فعالان عرصه‌ی گندم، آرد و نان خواهد بو تا از آخرین دستاوردهای روز این صنعت، دیدن کنند.

همچنین در این نمایشگاه تعداد 140 شرکت داخلی و 61 شرکت خارجی از 17کشور مختلف در17گروه کالایی، ازجمله: تولیدکنندگان نان صنعتی، ماشین آلات پخت نان، ماشین آلات آردسازی، تولیدکنندگان بهبود دهنده ها و خمیر مایه و تجهیزات آزمایشگاهی و سایر صنایع مرتبط با گندم و آرد ونان حضور دارند، تا آخرین دستاوردهای خود رادر معرض بازدیدکنندگان و مخاطبان بگذارند.

گفتنی است: دهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان کشور با همت سندیکاها و تشکل‌های بخش خصوصی حوزه گندم، آرد و نان کشور و با همکاری و حمایت شرکت بازرگانی دولتی ایران برپاشده است و اهدافی همچون: فرهنگ سازی اصلاح الگوی تولید و مصرف آرد و نان، افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت آرد و نان، شتاب بخشیدن به حرکت بخش خصوصی در زنجیره تولید و تامین مواد اولیه، و بسترسازی برای توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی این بخش وایجاد تعامل و زمینه همکاری در میان صنعت آرد و نان کشور با دنیا را دنبال می‌کند.