رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه فصل سرد یکی از عواملی است که به سبزیجات آسیب می رساند گفت:به زودی حبابی که در قیمت سبزیجات است به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز، حسین مهاجران درباره گرانی اخیر سبزی و صیفی جات افزود: در فصلی که پیش رو داریم سبزیجات درصدی از دزفول یا گلخانه ها به تهران می آیند، چون جعفری گران شده به تبع آن بر روی سایر اقلام تأثیر گذاشته و مابقی سبزیجات افزایش قیمت داشتند.

به گفته این مسئول علت اصلی گرانی چند روز سبزی ،سبزیجات گلخانه ای است ،همچنین چون اطراف تهران در این فصل پونه ندارد بخشی از سبزیجاتی که مردم پایتخت مصرف می‌کنند ازجنوب کشور (دزفول) آمده است.

وی درباره قیمت انواع سبزیجات توضیح داد: سبزی آش، سبزی خوردن، سبزی پلو و قرمه سبزی هر کیلوگرم از هزار و 500 تومان تا 2 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پاسخ به سؤال خبرنگار مرور نیوز که چرا برخی از مغازه‌داران سبزی را گران‌تر از حد مجاز خود می فروشند افزود: متأسفانه برخی از کشاورزان سبزیجات خود را در زمان برداشت درست و تمیز پاک نمی‌کنند و همان‌طور که برداشت می‌کنند به بارفروشان تحویل می‌دهند زمانی که مغازه‌دار می‌خواهد سبزی را به مشتری تحویل دهد باید آن را تا حدی پاک و تمیز کرده و برای فروش عرضه کند همه این موارد باعث می شود که افزایش قیمت به وجود بیاید.

مهاجران تصریح کرد: افزایش قیمت سبزیجات طولانی نیست و امید می رود تا قبل از شب یلدا بازار سبزیجات به حالت اول خود برگردد با توجه به شرایط افزایش قیمت نمی تواند تداوم داشته باشد.