خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت ساخت آزادراه شیراز -اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، خیرالله خادمی جمعه ۲۱ آذر در بازدید از قطعه هفت آزادراه شیراز -اصفهان ، گفت: این پروژه ملی، ۲۲۵ کیلومتر طول دارد و امیدواریم که در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰، به پایان برسد.

خادمی، این پروژه را اولویت وزارت راه و شهرسازی در اجرای شبکه‌های آزادراهی اعلام و اضافه کرد: این پروژه، طولانی‌ترین آزادراه در حال ساخت کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قطعات مختلف این پروژه شاهد پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی هستیم، تنها قطعه هفت نسبت به سایر قطعات عقب ماندگی دارد.

خادمی خاطرنشان کرد: سنگین بودن عملیات خاکبرداری، وجود معارضین در مسیر و شروع دیرتر عملیات اجرایی، دلایل عقب‌ماندگی این قطعه از پروژه آزادراهی شیراز اصفهان است .

وی گفت: مسئولان استان در تسریع رفع معارضین در این قطعه کمک کنند و معارضین نیز همکاری لازم را داشته باشند و به محض رسید نقدینگی حق و حقوق آنها پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابراز امیدواری کرد که با یک برنامه اجرایی جبرانی در قطعه ۷ عملیات اجرایی سرعت گیرد.

در این بازدید، عضو مجمع نمایندگان فارس، معاون استانداری فارس و مدیرکل راه و شهرسازی فارس، معاون وزیرراه و شهرسازی را همراهی می‌کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشرفت پروژه آزاده‌راه شیراز اصفهان در کل قطعات به طور میانگین ۸۳ درصد است.