علی محمدی‌زاده مدیرعامل شرکت شبکه گستر فن آوا از کسب گواهینامه امنیتی افتا در حوزه خدمات عملیاتی با گرایش آزمون و ارزیابی امنیتی توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی گروه فن آوا، علی محمدی‌زاده مدیرعامل شرکت شبکه گستر فن آوا ضمن اعلام این خبر افزود: این شرکت در سال 1382 با مأموریت مشاوره، طراحی، اجراء، ارائه خدمات مهندسی، مدیریت پروژه، بازاریابی و بازرگانی محصولات و خدمات در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور و منطقه توسط هدلینگ فن آوا تأسیس شد. 

وی گفت: دپارتمان امنیت فاوا در شرکت شبکه گستر فن آوا با توجه به نیاز بازار ICT کشور در حوزه امنیت فاوا در سال 1398راه‌اندازی و پس از آن گذراندن آزمون‌های امنیتی براساس الزامات افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) در دستور کار قرار گرفت. 

محمدی‌زاده در تشریح مجوز افتا بیان کرد:  مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری به منظور ایفای نقشِ حاکمیت در تامین امنیت حوزه تبادل اطلاعات و ارتباطات و حفظ زیرساختهای حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیکی مأموریت یافته است تا در تعامل با دستگاه‌های ذیربط، نسبت به امن سازی زیرساخت‌های دستگاه‌های حیاتی اقدام کند. 

مدیرعامل شرکت شبکه گستر فن آوا ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی کشور، به عنوان حوزه مصرف محصولات و خدمات افتا، و بخش خصوصی نیز به عنوان حوزه تولید محصولات و خدمات مذکور با این مرکز مرتبط هستند. 

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با اخذ مجوز افتا فعالیت‌های شرکت در این حوزه گسترش یابد.

شرکت شبکه گستر فن آوا یکی از 7 شرکت هلدینگ فن آوا است که در زمینه ارائه خدمات مهندسی، مدیریت پروژه، بازاریابی و بازرگانی محصولات و خدمات در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کند.