رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر نیز با کاهش نرخ دلار و صحبت‌ هایی که در خصوص ریزش آن تا نرخ ۱۵ هزار تومان مطرح شده است، شبهاتی در بخش صادرات به وجود آمده و صادرکنندگان از روند فعالیت‌های خود و بازگشت ارز‌های صادراتی بی اطلاع هستند که دولت باید این افراد را در جریان اهداف و برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نوزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: در بسیاری از کشور‌ها برنامه دقیقی برای تولید و توزیع واکسن کرونا برای جهانیان و مردم آن کشور مشخص شده است، اما تاکنون این روند در ایران با وجود دارا بودن دانشمندان با درجه علمی بالا رخ نداده است.

وی افزود: از مسئولان بخش مربوطه در زمینه بهداشت و درمان تقاضا داریم که مردم را از روند تولید و توزیع واکسن کرونا مطلع کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: خوشبختانه استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی توسط آحاد مردم در جامعه گسترش پیدا کرده که این مهم توانسته است روند مرگ و میر و ابتلا را کاهش دهد.

خوانساری ادامه داد: هفته گذشته روز ملی صادرات به خوبی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که به دلیل اهمیت صادرات و صادرکننده، معاون اول ریاست جمهوری نیز در این جلسه حضور یافت، صادرات تا سال ۹۷ به خوبی انجام می‌شد و سالانه رو به افزایش بود، اما به مرور به علت تحریم ها، این روند کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد:کاهش میزان صادرات در حالی بود که نرخ دلار در کشور افزایش پیدا کرده و طبیعی بود و انتظار می رفت با گسترش صادرات مواجه شویم، اما این روند رخ نداد که دلیل آن نبود همکاری کافی میان ارگان‌های مربوطه است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: خوشبختانه با تصمیمی که اخیرا در خصوص واردات در قبال صادرات در کشور گرفته شده، پیش بینی می‌شود روند صادرات نیز افزایش پیدا کند.

خوانساری افزود: در حال حاضر نیز با کاهش نرخ دلار و صحبت‌ هایی که در خصوص ریزش آن تا نرخ ۱۵ هزار تومان مطرح شده است، شبهاتی در بخش صادرات به وجود آمده و صادرکنندگان از روند فعالیت‌های خود و بازگشت ارز‌های صادراتی بی اطلاع هستند که دولت باید این افراد را در جریان اهداف و برنامه‌های خود قرار دهد.

وی گفت: در چند هفته گذشته شاهد رفتن روزانه برق در چند منطقه کشور بودیم که دولت هنوز در این خصوص شفاف سازی لازم و کافی را انجام نداده و جو روانی در جامعه در این خصوص همچنان برقرار است.

رئیس اتاق بازرگانی در پایان مطرح کرد: هفته آینده مورخ ۸ بهمن ماه همایش اورآسیا برگزار خواهد شد که در این همایش ظرفیت‌های تجاری ایران با کشور‌های عضو اورآسیا بررسی خواهند شد.